PS3-kontrollen laggar via bluetooth?

Riley

Trådstartare
Okej, tekniken har tydligen bestämt sig för att hata mig, så här är ännu en tråd från mig.

För två veckor sedan upptäckte jag att min PS3-kontroll började "lagga" ffa när jag använde L3 och R3, styrningen blev hackig och det blev totalt omöjligt att få till någon form av precision när jag sprang eller sköt. Ohållbart när man spelar FPS. Jag antog kallt att det var kontrollen - billig kopia - som inte fungerade som den ska och köpte således en ny original - men nej. Det laggade precis lika illa, och det var först då jag upptäckte att lagget försvinner så fort jag kopplade in USB-kabeln. Det är alltså något med bluetoothgrejen som är kajk.

Frågan är: Vad? Är det konsolen i sig som börjar ge upp? Kan det vara störningar från annat håll? Jag har dock inget annat i bostaden med bluetooth aktiverat.

Det här händer i alla spel jag provat, så det har knappast med något specifikt spel att göra.

Sv: PS3-kontrollen laggar via bluetooth?

Och TV:n är inställd på spelläget. Har inte heller ändrat några inställningar eller aktiverat något där, utan lagget bara uppstod över en natt. Aldrig haft det här problemet innan.

Sv: PS3-kontrollen laggar via bluetooth?

Om konsolen funkar som den ska i övrigt låter det ju som om det är något med bluetooth:et ja.. Fråga i nån tv-spelsbutik kanske? :) De vet säkert om det går att byta ut själva bluetoothmanicken eller om du måste byta hela konsolen

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka