psykopater/narcissister etc - hur var de som barn?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 268
  • Visningar Visningar 39 162
Det går väl att fortsätta tråden ändå, ämnet har väl inte försvunnit antar jag. Annars borde ju inte trådar få ligga kvar såpass lång tid om det inte är meningen att det ska gå att fortsätta skriva i dom.

Inga trådar försvinner. Vill man diskutera ämnet är det bättre att skapa en ny tråd, anser jag. Då får man en aktuell diskussion istället för att utgå från åsikter och inlägg som skrevs för en rad år sedan, och som därför kan vara helt oaktuella idag.

Inga trådar försvinner. Vill man diskutera ämnet är det bättre att skapa en ny tråd, anser jag. Då får man en aktuell diskussion istället för att utgå från åsikter och inlägg som skrevs för en rad år sedan, och som därför kan vara helt oaktuella idag.
Men varför försvinner dom inte om det inte är meningen att det ska gå att fortsätta den? Det bör ju vara hyfsat lätt att ge trådar ett utgångsdatum så dom försvinner efter en tid om ingen skrivit i dom, annars måste ju tanken vara att man ska kunna söka och hitta ämnen och trådar som handlar om det man vill prata om. Så det slipper komma nya trådar i samma ämnen.

Det är väl upp till var och en huruvida det kan vara intressant eller inte att fortsätta en äldre tråd i ämnen som faktiskt inte riktigt förändras. Tycker man inte om äldre trådar så är det väl bara att låta bli att läsa dom.

Men varför försvinner dom inte om det inte är meningen att det ska gå att fortsätta den? Det bör ju vara hyfsat lätt att ge trådar ett utgångsdatum så dom försvinner efter en tid om ingen skrivit i dom, annars måste ju tanken vara att man ska kunna söka och hitta ämnen och trådar som handlar om det man vill prata om. Så det slipper komma nya trådar i samma ämnen.

Det är väl upp till var och en huruvida det kan vara intressant eller inte att fortsätta en äldre tråd i ämnen som faktiskt inte riktigt förändras. Tycker man inte om äldre trådar så är det väl bara att låta bli att läsa dom.

Inte vet jag, jag är inte moderator? Varför skulle jag ha svar på det?

Ja, det är väl klart att det är upp till var och en, jag har inte sagt något alls om det. Men TS kanske vill ha svar, och det blir det oftast inte i så gamla trådar. Därav påpekandet av trådens ålder. Jag förstår inte riktigt vad du hakar upp dig på? Det är knappast första gången någon uppmärksammas på att en tråd de svarat i är gammal, det sker ju hela tiden.

Inte vet jag, jag är inte moderator? Varför skulle jag ha svar på det?

Ja, det är väl klart att det är upp till var och en, jag har inte sagt något alls om det. Men TS kanske vill ha svar, och det blir det oftast inte i så gamla trådar. Därav påpekandet av trådens ålder. Jag förstår inte riktigt vad du hakar upp dig på? Det är knappast första gången någon uppmärksammas på att en tråd de svarat i är gammal, det sker ju hela tiden.
Ja, det sker ofta. Och? Jag tycker alltid det är lika konstigt svar dock. Finns tråden så finns den och är det ämnet man vill diskutera eller veta mera om så svarar man i den. Det är väl därför sökfunktionen finns, för att man ska hitta trådar med ämnet man söker.

Jag tycker för övrigt det ofta är svar i gamla trådar. Får man inga svar lär man märka det och då söker man sig till andra trådar eller startar en egen om ämnet.

Ja, det sker ofta. Och? Jag tycker alltid det är lika konstigt svar dock. Finns tråden så finns den och är det ämnet man vill diskutera eller veta mera om så svarar man i den. Det är väl därför sökfunktionen finns, för att man ska hitta trådar med ämnet man söker.

Jag tycker för övrigt det ofta är svar i gamla trådar. Får man inga svar lär man märka det och då söker man sig till andra trådar eller startar en egen om ämnet.
Lämpligtvis startar man en ny tråd med sin fräscha fråga, länkar till den gamla man hittat som tydligen inte haft svar på det den nye TS funderar över.

Jaha, okej. Noterat din åsikt men har verkligen noll intresse av att ha föra någon som helst form av diskussion kring detta.

Lämpligtvis startar man en ny tråd med sin fräscha fråga, länkar till den gamla man hittat som tydligen inte haft svar på det den nye TS funderar över.
Fast det var inte en fråga som skrevs, det var ett inlägg om en dokumentär som rörde trådens ämne och det skulle verka skumt att starta en ny tråd med bara ett sånt inlägg.

Det är en helt annan sak att fortsätta någons tråd som startade med ett personligt inlägg om just dens problem. Sådana trådar kan vara onödiga att fortsätta på då ursprungsfrågan inte längre är akutell, tex ge tips till en som skrev om en skadad häst för flera årsen, skadan är då troligen inte längre aktuell.

Sv: psykopater/narcissister etc - hur var de som barn?

Faktum är att det en gång i tiden gjordes adoptionsstudier i Norden, idag anses såna försök som djupt oetiska - med all rätt.

Hur som helst så tog man då barn från kriminella, helst tvillingar, där då ena adopterades till en bra familj med goda förutsättningar och den andra fick vara kvar i en miljö med missbruk och kriminalitet.

Förvånande nog så visade även de som adopterades till bra familjer att även dessa hade lättare för att hamna i kriminalitet.

Visst spelar miljön stor roll, men den är inte den enda faktorn.

Sen finns det ju även vad jag skulle vilja kalla för funktionella psykopater, i tex många företagsledningar m.m. så finns det psykopater men som inte springer runt och har ihjäl folk.

Psykopater är ju inget nytt egentligen, dessa typer har ju alltid funnits även om vi inte har satt ord på det tidigare.
Jag sätter min högra hand på att det där är en skröna, och att det aldrig gjorts några sådana experiment med tvillingar.

Det stämmer att det finns ett register över adopterade enäggstvillingar som hamnat i olika hem, men absolut inte att man medvetet placerade den ena i ett kriminellt hem och den andra i ett gott hem i syfte att studera resultatet av arv vs miljö.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 245
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 091
Senast: __sofia__
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 384
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 748
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka