• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare Stormogul
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 867
  • Visningar Visningar 191 987
Sv: Pudel?

kl

Jag ska väl presentera min nya lilla stjärna också.
Manta heter hon, egentligen Miracle minx northern star, och är en mellanpudel på 9 veckor. Hon kom till mig i torsdags efter 2 flygresor oulo-helsingfors och helsingfors-arlanda och då väntade en bilresa i snöväder hem till Söderhamn. Allt gick fint och lilltjejen var rätt oberörd av äventyret.:love: Väl hemma blev hon väl mottagen av de stora hundarna och tyckte det var tokroligt med nya kompisar:bump:

img_21711.jpg

img_2187.jpg

Men vilken fin liten en!
All lycka i framtiden, hoppas vi får se mycket mer av denna lilla tösabit :)

*kl*

Idag började dagen med en tur till stallet, sambon promenerade med vovve och jag med pålle, miljöträning :D
Sen for vi in till stan, småshoppade lite saker bland annat julklapp till vovve (stort mumsigt ben!) och sen var det dags för en härlig promenad. Dagen är långt ifrån slut och jag sitter och klurar på vad vi ska hitta på resten utav dagen medans vovve ligger och sover.

Ett sånt ljuvligt litet svart troll! Tuggar hon på rosetten eller är det bara som det ser ut på kortet?

Tio minuters klickerträning på köksgolvet, sen var HPH ganska nöjd. :D

Åh vilken SÖT liten krabat! :love:

Här är senaste på min. Nu när man ser massa valpbilder vill jag att hon ska löpa så att hon kan bli på tjocken! :D

Snyging.jpg

Snsiri.jpg

Wiho.jpg

Vad fin hon är, och så mycket päls! :D

*kl*
Idag har vi varit ute på en promenad i kylan, bestämde mig för att ta tag i vovves dragande i kopplet, och oj vad jag var tråkig! Han pepp och gnällde och man såg verkligen hur frustrerad han vart över att han inte fick komma framåt i den takt han ville, men poletten trillade ner så småningom, även om han började dra när vi närmade oss hem igen, så innan detta året är slut hoppas jag han fattat, men han är ju en pudel så det känns inte som om det kommer vara omöjligt. :)

Vi var även och plumsade på en fotbollsplan, eller plumsade vad väl fel ord, det gick nämligen över knäet på mig = vovve försvann :D Han fick verkligen kämpa för att ta sig fram, och diket mellan fotbollsplanen och gångvägen höll han inte på att komma upp ur så mycket snö var det där, men nyttigt är det, och även om det är jobbigt så tycker han ju det är buskul :love:

Snö är jättekul tycker HPH också! Han studsar som en liten boll i snödrivorna och bryr sig inte ett dugg om att pälsen blir full av snöklumpar. Han som blir irriterad om det fastnar en liten pinne i pälsen! Sen blir det ju varm dusch när han kommer in, och det är mindre roligt, fast efteråt får man sova i mattes knä insvept i en filt, och det uppskattas.

Just nu ligger han under mitt skrivbord och väntar på att jag ska lägga mig så han kan få krypa ner under täcket och gosa. Han har legat en stund hos husse - som är kvällstrött och lägger sig tidigt, men husse ska klappa honom hela tiden om det ska passa.

God jul på er alla önskar jag, liten gul och ett st Fjant som kom med på ett hörn :) Hoppas ni alla får en underbar dag!

Vilken underbar bild!:love:

Vi har haft en vit jul i Skåne, ovanligt nog. Idag töar det, så nu är vi tillbaka i det mer normala slasket. Husse körde iväg med hundarna så de fick busa av sig och jag fick "lugn och ro". Så jag kunde diska i fred.:devil: Nu sover alla tre middag.

Jag hade tänkt ta en julbild på hundarna när de satt fint bredvid varandra. :p

http://eir-de-scania.livejournal.com/

Det tänkte inte hundarna göra...:devil:

Haha snö är ju apkul tycker voffs :p Fast nu har Devon blivit lite mer försiktig när det gäller den vita massan på marken, eftersom han har nästan drunknat några gånger och så gör det så ont i fötterna efter ett tag av snöklumparna han får under fötterna.. Men snörejs blir det ändå! Och så kommer nya bilder nu också!

Julklappen på julafton:
30099956.jpg

Idag på en juldagspromenix:
30099978.jpg

30099981.jpg

Hoppas ni haft en finfin jul!

Tack :)

Haha, men vem vill eg sitta still när man kan busa och rejsa i snön? (har ett par bilder före och efter min bild, där vovve är som ett gult sträck, pålle som vilat i 2 månader pga skada och idag fick första turen stod som ett ljus trots fartdåren :love: Ibland kan han, Fjanten!) Fina är dom då dina vovvar, trots att dom inte sitter still! :love:

Mumorsan: Vad han växer! Blir bara stiligare och stiligare :)

OH vad söt liten en=) Lycka till med den lille.

KL

Någon som har gått på simning med sin hund? För och nackdelar? Veterinären rekommenderade mig att börja gå på det så fort som möjligt med min hund. Ska gå första gången på måndag men vet inte riktigt om det är något man ska tänka på. Är det klorvatten?

Min lilla kille har ju man (inte lika lång som lejonman tack och lov). Ska bli kul och se hur länge man orkar bada en gång i veckan med den pälsen;).

Matte fick ett infall....nyfiken på hur hunden skulle se ut utan mössan...trött på tovor i nacken och en hund som vägrar borsta benen....snaggade hela mig från topp till tå med 4F....påminner om en curly coated retriever. Fint men ovant för ögat. VÅgar man visa helgerånet här...Hunden sprang iallafall i 100 knyck igår i skogen i blötsnö och var superlycklig, bara torka av med handduk sedan =)

Ja, lite mössa och lite kortare på tassarna än på benen (om man ska vara petig) så blir han ännu vackrare.:)

*vill klappa!:love:*

Det syns kanske inte men tassarna är kortare. De är lika korta som nosen dvs kanske 2 -3 mm nu och benen är 9 mm och nästa klippning kommer det ju redan synas bättre. Så även om han ser lite skum ut nu så tror jag att om några få veckor bara så kommer han vara jättefin. Och ja jag klappar heeeela tiden *sammetvovve*:love:

Vad fin han är! :)

*kl*

Slänger in lite fler bilder ifrån julafton på liten gul

Här ser han så toksöt och mobbad ut :love:

Fjant är otroligt spännande enligt liten gul, och han ska pussas på, hela tiden! Speciellt på mulen, Fjant är inte riktigt bekväm med det hela och lyfter fort upp huvudet, men sen är han där och nosar på lillen igen, för han är ju spännande, mina fina pojkar! :love:

Han hittade någonting intressant :D

Observera hans fina knorr på svansen, någon som inte vet om att han är en pudel? :p

JOdå han är fin saknar bara mössan som rundar till honom lite men det växer ju ut snabbt =)

efter.jpg

:crazy:

Håller med om det som skrevs att han blir äönnu finare med en mössa och lite längre på benen så man ser att tassarna är kortare. Han är inte renrasig pudel va? Ser ut att ha bredare nos, Syns mer nu när han inte har mössa och är nerrakad. Han verkar vara lite bredare byggd?

Han ser så mjuk och snäll ut:laugh:

Japp han är inte renrasig. Nosen är bredare och inte så stram som en pudelmungipa är. Han har bredare och större tassar spec fram och lite grövre byggda ben för övrigt är han inte alls grov eller bred men eftersom han är 51 cm hög så kan han ju inte vara lika finlemmad som en mellanpudel utan blir ett mellanting mellan mellan och stor. Hans mormor är storpudel. Mamma är korsning mellanpudel och mellanpudel/nakenhund och pappan är mellanpudel /eng cocker. Han väger 15 kg så jämför man med en cocker på 41 cm och 15 kg så har han ju lätt benstomme.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Sett på blocket. Varför köper man en blandras som nästan är renrasig? Jag förstår fenomenet att köpa en blandras men när det är som i...
Svar
17
· Visningar
1 316
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras I ärlighetens namn kommer det nog bli en whippet igen, men jag har länge tyckt att mellanpudlar verkar väldigt trevliga, sportiga... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 173
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 853
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 592
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka