Pullarnosgrimma och bettskivor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 892
E

eiwo

Har sett två varianter på hur den nedersta remmen på pullarnosgrimmor spänns när man har haft dem tillsammans med ett bett med bettskivor. Den ena hade spänt remmen över bettskivorna, den andra under.

Vilket ska det egentligen vara? Känns mest rätt att ha remmen under, men då jag aldrig använt bettskivor innan har jag faktiskt inte en aning :D Har funderat på det här flera gånger nu!

Sv: Pullarnosgrimma och bettskivor

Jag har alltid haft aachenrem och pullargrimman under om jag haft bettskivor. Annars tycker jag att man låser bettet och skivorna lite. På mina hästar har det löpt mycket friare med remmarna under. Men vilket som är rätt enligt skolboken vet jag ej. Jag kör dock som jag tycker känns mest rätt och bekvämt med min utrustning.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Jag har haft många olika strategier under åren för att ta hand om bromsbett. Hästen är allergisk och får i stort sett alltid infektioner...
Svar
18
· Visningar
981
Senast: lundsbo
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 896
Senast: ildiko
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka