Bukefalos 28 år!

Pulserande smärta i bröstet

gråvarg

Trådstartare
Vaknade strax innan kvart över 02 och kände hur det gjorde ont i mitt högra bröst. Men det tog en liten stund innan jag reagerade. Det är lite svett i sängen och det luktar lite illa.. (har vaknat 2-3gånger med illaluktande svett men med ~veckolånga perioder emellan)

Jag låg på mage och det gjorde lite ont som när de kan bli ömma när mensen kommer. Så jag la mig på rygg och försökte göra så att inget täcke nuddar det bröstet men det hjälpte inte direkt. Sedan tryckte jag lite och kände runt där det gör ont efter nån knöl några gånger men blev inte visare för det. Och gjorde inte direkt ont att trycka där vad jag kan minnas, och vet inte om det förvärrade saken.

Men jag känner att det här är ovanligt för jag ska inte få min mens nu, den kom för lite mer än 2 veckor sedan. Och min förra cykel var 31 dagar.

Det är en pulserande smärta som kommer och går och det gör ont som att någon nyper på ett och samma ställe ungefär. Nu har det gått 45min och smärtan börjar lugna ner sig. Men dem består. Och jag ska upp kl 5 för då är det näst sista dagen på mitt sommarjobb med trädgårdsarbete.

Ps. Fick ont på samma ställe trooor jag igår eftermiddag. Jag låg på mage och solade och tyckte det var konstigt att jag kände mig öm och fick ont av att ligga på mage ute med bikini. Men jag blev glad, för tänkte att de kanske växer....

Men nu är jag orolig att det ska vara "Det" och jag funderar på att sjukanmäla mig. Orkar inte med hälsoproblem. :(
 
Familjehunden gick och hämta mig av okänd anledning innan hon gick och la sig 8gbvos föräldrarna. Så jag gick in i badrummet och såg ut som att jag hade ett litet upphöjt/svullet område som hade en lätt rodnad kring sig ungefär. (Kanske på också) och nät jag rörde vid det så blev det lite som en kedjereaktion av behaglig smärta som strålade ut i det området. Det sitter på andra sidan från armhålan snett uppåt. Men nu ska jag försöka sova.
 
Familjehunden gick och hämta mig av okänd anledning innan hon gick och la sig 8gbvos föräldrarna. Så jag gick in i badrummet och såg ut som att jag hade ett litet upphöjt/svullet område som hade en lätt rodnad kring sig ungefär. (Kanske på också) och nät jag rörde vid det så blev det lite som en kedjereaktion av behaglig smärta som strålade ut i det området. Det sitter på andra sidan från armhålan snett uppåt. Men nu ska jag försöka sova.
Om det inte vore för att det verkade göra så pass ont, kanske jag hade frågat om någon insekt kunde ha bitit dig där.
Eller om du på något sätt kunde fått en liten varböld..
 
Boka tid hos vårdcentral. Låter som att det skulle kunna vara en inflammerad/infekterad hårsäck. Jag tror inte att du behöver vara orolig eller sjukanmäla dig.
 
Okej, ska göra det. Tack. Det är lite som en molande värk (som inte är konstant), kanske även kan beskrivas som en tunn tunn nål som trycks in där i långsamma "pulser".

Det gjorde inte ont i morse men nu började det göra lite ont igen (men tror det är mildare idag). När jag trycker på området så gör det inte ont alls. Och några 10-tals minuter senare så är smärtan borta igen.

Jag har jobbat utomhus i 5v (imorgon är min sista dag) så kan mycket väl vara ett insektsbett av den orsaken, men har aldrig känt såhär från ett insektsbett förut. Det onda är lite närmre en inflammations-smärta isåfall, men att det inte gör ont när jag trycker där gör det endå lite annorlunda. Men ska ringa vårdcentralen så får jag se vad de har att säga. Tack för alla förslag på vad det kan vara, känns mindre oroligt nu :)
 
Okej, ska göra det. Tack. Det är lite som en molande värk (som inte är konstant), kanske även kan beskrivas som en tunn tunn nål som trycks in där i långsamma "pulser".

Det gjorde inte ont i morse men nu började det göra lite ont igen (men tror det är mildare idag). När jag trycker på området så gör det inte ont alls. Och några 10-tals minuter senare så är smärtan borta igen.

Jag har jobbat utomhus i 5v (imorgon är min sista dag) så kan mycket väl vara ett insektsbett av den orsaken, men har aldrig känt såhär från ett insektsbett förut. Det onda är lite närmre en inflammations-smärta isåfall, men att det inte gör ont när jag trycker där gör det endå lite annorlunda. Men ska ringa vårdcentralen så får jag se vad de har att säga. Tack för alla förslag på vad det kan vara, känns mindre oroligt nu :)
Du kan ju också ha sträckt en muskel i området.
 
Ringde och skulle avvakta tills imorgon. :)

@bettysmatte jag tänkte lite på det inatt faktiskt men visste inte om vi har muskler vid det området eller ej.

@Milosari åh okej, ska läsa på lite om cystor. Tack! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 473
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 946
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 313
Senast: Ela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp