• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare lollolisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 231
L

lollolisa

Hur är pumi?
Hur mycket aktivitet/motion behöver de?

Tack på förhand!:bow:

Sv: Pumi!!

Gick in på nätet och kollade på pumi. Gå in där och läs, det stod ganska mycket rasen. Charmiga är dom i alla fall.

Jag har en! Men han stannade kvar hos mor och far när jag flyttade hemifrån.

Otroligt lättlärd och signalkänslig, både på gott och ont...
Våran har ganska mycket vall i sig (är ju en vallhund) vilket innebär att dom kräver både hjärngympa och motion!

Jättebra till agillity.

Negativt hos rasen är att dom kan vara ganska reserverade, vissa individer ganska rejält (våran med inslag av aggressivitet). Kan även vara ganska mycket arbete att dämpa skälligheten.

Ett tips: var väldigt noga med uppfödare och kolla upp BÅDA föräldrarna och uppfödaren med förstoringsglas!

Har en fd arbetskamrat som har en pumitik som nu är 9 år.
Hon går nästan alltid med en leksak i munnen för annars skäller hon på allt och alla.
Är mattehund, ska vakta mot främmande män (tycker hon själv alltså - inte matte).
Behöver rätt mycket mental stimulans.
Min bekant går långa promenader som innehåller träning, t.ex. platsliggning, hoppa upp på stora stenar m.m.
Reserverad mot andra, mig tog det flera gånger innan jag ens fick klappa på henne.

Vi övervägde att skaffa en pumi, men dvärgschnauzern passar oss bättre.

jag har en pumi som är 5 år nu men behöver ganska mycket motion,mycket ut i skogen,jogging och cyckelturer.sen mycket hjärngympa, är otroligt lättlärda,har aldrig träffat en så smart hund.
Jätte trevlig hund men TUFF!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 161
Senast: Sedna
·
Hundträning Hej! Vi har en nu elva år gammal amstaff som vi adopterade för strax under två år sedan. Fantastisk hund, världens snällaste. Alltid...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: Dundeyr
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 914
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 779
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka