Pusseltråden

Påbörjade ett nytt här om dagen ett panorama på tusen bitar.

Jag lägger mest castorland, en del Ravensburger, också lagt en del clementoni.
IMG_20220131_090150038.jpg
 
Hittade ett fint Ravensburger som jag gärna hade lagt (If Fish Could Walk), men det är 2000 bitar och jag har inget bord hemma som är tillräckligt stort. 🤣
😢
Om det "bara" är bredden på bordet som är för litet, se om du har någon kartong du kan klippa isär och på så sätt förlänga.
 
Har fortfarande inte kommit till skott med att börja pussla och inser att det får vänta tills min kurs tar slut. Att både plugga och jobba slukar all min tid känns det som. Men efter mars månad så ska jag nog kunna komma igång!

Kan ni tipsa om något bra pussel om man inte har pusslat sen man var typ fem år? Gissar att om jag ger mig på något med för stort och komplext mönster så kommer jag att tröttna rätt fort hellre ett pussel som jag kan lyckas med. Men har ingen riktig uppfattning om vad som är lagom antal bitar så? Vill ju inte ha något som typ går på jättekort tid heller.
 
Har fortfarande inte kommit till skott med att börja pussla och inser att det får vänta tills min kurs tar slut. Att både plugga och jobba slukar all min tid känns det som. Men efter mars månad så ska jag nog kunna komma igång!

Kan ni tipsa om något bra pussel om man inte har pusslat sen man var typ fem år? Gissar att om jag ger mig på något med för stort och komplext mönster så kommer jag att tröttna rätt fort hellre ett pussel som jag kan lyckas med. Men har ingen riktig uppfattning om vad som är lagom antal bitar så? Vill ju inte ha något som typ går på jättekort tid heller.
Jag hade börjat med ett 500 bitars, med ett motiv du gillar. Färgglatt och tydliga färger/mönster/figurer kan kännas lättare än ett hav av gräs till exempel :) känner du att 500 känns lite för lätt, ta ett 1000 bitars, men med samma premisser, motiv du gillar, inte 7 nyanser grått kanske utan mer tydliga uppdelning av motiv.
Som till exempel dessa två motiv, där det övre är mer nybörjarvänligt än det undre enligt mig.
 

Bifogade filer

  • IMG_20220208_111651.jpg
    IMG_20220208_111651.jpg
    468,1 KB · Visningar: 69
Har fortfarande inte kommit till skott med att börja pussla och inser att det får vänta tills min kurs tar slut. Att både plugga och jobba slukar all min tid känns det som. Men efter mars månad så ska jag nog kunna komma igång!

Kan ni tipsa om något bra pussel om man inte har pusslat sen man var typ fem år? Gissar att om jag ger mig på något med för stort och komplext mönster så kommer jag att tröttna rätt fort hellre ett pussel som jag kan lyckas med. Men har ingen riktig uppfattning om vad som är lagom antal bitar så? Vill ju inte ha något som typ går på jättekort tid heller.

Jan Van Haasteren-pussel med roliga motiv tycker jag är väldigt lagom icke-komplext :laugh:
 
Hittade glatt ett pussel i källaren och började lägga. Resultat när jag använt alla bitar:
1644317561826.png

Alltså, hur är det ens möjligt att ha haft bort så här många bitar?! O_o Lägg även märke till en sista opusslade biten bredvid, som helt enkelt inte passar någonstans! :arghh::nailbiting:

Nej, jag måste nog köpa ett nytt pussel tror jag :angel:
 
Jag hade börjat med ett 500 bitars, med ett motiv du gillar. Färgglatt och tydliga färger/mönster/figurer kan kännas lättare än ett hav av gräs till exempel :) känner du att 500 känns lite för lätt, ta ett 1000 bitars, men med samma premisser, motiv du gillar, inte 7 nyanser grått kanske utan mer tydliga uppdelning av motiv.
Som till exempel dessa två motiv, där det övre är mer nybörjarvänligt än det undre enligt mig.

Åh, var kommer det övre från? Helt fantastiskt!
 
Tack för bra tips @nejlica @Trott . Tror det blir alldeles lagom med femhundra bitar att börja med. Känner att mitt tålamod inte brukar vara det bästa även om det blivit bättre med åren. När jag var liten hade jag tydligen tagit saxen vid ett tillfälle och klippte i några pusselbitar. Var syrrans pussel och min mamma var inte jätteglad på mig. Jag tyckte dock det var en jättebra lösning för då passade de ju in med resten av bitarna. :idea::laugh: Att modellera lite tyckte jag var jättesmart. Har förhoppningsvis kommit en liten bit framåt sen dess. :sneaky:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 676
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Idag är det tre veckor sedan vi köpte greyhoundtiken som nu är 11 månader gammal. När vi köpte henne vägde hon 20,5 kg till sina 66 cm...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp