Bukefalos 28 år!

Pusseltråden

Vi har lagt färdigt vårt pussel:
20220127_213357.jpg
 
IMG_20220130_095124186.jpg

Det här pusslet får en tumme ner från mig. Främst för att bitarna är så tunna att de böjer sig och liksom lyfter sig över bordet och smiter från sina kompisar. Det gör även att andra bitar kryper in under de som lyft sig. Skitstörigt! :cautious:
Jag har god lust att ge upp och slänga det, men pusselnörden i mig tvingar mig att fortsätta tills det är färdigt.
 
Visa bifogad fil 84874
Det här pusslet får en tumme ner från mig. Främst för att bitarna är så tunna att de böjer sig och liksom lyfter sig över bordet och smiter från sina kompisar. Det gör även att andra bitar kryper in under de som lyft sig. Skitstörigt! :cautious:
Jag har god lust att ge upp och slänga det, men pusselnörden i mig tvingar mig att fortsätta tills det är färdigt.
King är tyvärr inte ett bra märke 😕 ibland kan man ha tur att det är vettig kvalitet, men oftast är det som du beskriver.
 
Apropå kvalitet, har ni några märken som ni undviker? Jag lägger mest Ravensburger, men köpte ett enhörningspussel till dottern av annan tillverkare (som jag glömt namnet på) och vilken pina det var att lägga. Vi märkte inte om bitarna passade eller ej och de vek sig, buktade sig och var allmänt icke-samarbetsvilliga.

Så, vad har ni för erfarenhet av exempelvis Educa?
 
Apropå kvalitet, har ni några märken som ni undviker? Jag lägger mest Ravensburger, men köpte ett enhörningspussel till dottern av annan tillverkare (som jag glömt namnet på) och vilken pina det var att lägga. Vi märkte inte om bitarna passade eller ej och de vek sig, buktade sig och var allmänt icke-samarbetsvilliga.

Så, vad har ni för erfarenhet av exempelvis Educa?
Educa är sådär tycker jag. Ska dock erkänna Att det var ett tag sen jag la ett sånt.
 
Apropå kvalitet, har ni några märken som ni undviker? Jag lägger mest Ravensburger, men köpte ett enhörningspussel till dottern av annan tillverkare (som jag glömt namnet på) och vilken pina det var att lägga. Vi märkte inte om bitarna passade eller ej och de vek sig, buktade sig och var allmänt icke-samarbetsvilliga.

Så, vad har ni för erfarenhet av exempelvis Educa?
Har flest Ravensburger och de är bra men jag tycker det är så mycket bös. 😅 Schmidt är lätt det bästa jag har lagt! Rent och fint och mysigt att lägga. 👌🏻😁
 
IMG_20220130_191059325.jpg

Jag förtjänar en medalj för att jag inte gav upp och slängde det. Har nog aldrig spenderat så mycket tid med ett 1000-bitars förut, men pga bitarnas dåliga passform så fick jag flytta runt en del av de mörka bitarna då de såg ut att passa lika bra/dåligt på flera ställen.
 
Tänkte börja med detta idag, men nää. Mitt i sorteringen känner jag bara att jag är omotiverad och inte alls pepp. Kände ingen iver att komma igång som jag brukar. Så alla bitar åkte tillbaka i kartongen.
IMG_20220130_193148.jpg
 
Någon som har pusslat något från 1Conzept och kan säga hur kvalitén på deras pussel är? Jag har hittat ett par pussel därifrån som ser ut att vara i min smak, men ett pussel där bitarna är av dålig kvalitet är ju själsdödande.
 
Hittade ett fint Ravensburger som jag gärna hade lagt (If Fish Could Walk), men det är 2000 bitar och jag har inget bord hemma som är tillräckligt stort. 🤣
😢
 
Jag lånade hem ett pussel igår :D Det är egentligen ett julpussel, men jag ser det mer som ett allmänt vinterpussel och det är söta katter över hela pusslet, så det blir nog hur bra som helst. Ska se om jag kan sätta igång med det senare idag.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 698
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Idag är det tre veckor sedan vi köpte greyhoundtiken som nu är 11 månader gammal. När vi köpte henne vägde hon 20,5 kg till sina 66 cm...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp