Putsa LCD-skärm?

ylba

Trådstartare
Kan man göra med med vanligt putsmedel och trasa? Min skärm har efter vårens allergisäsong blivit nyst på ett antal gånger och är inte helt ren. Känner att det behövs mer än lite vatten för att få bort det här, kan man använda fönsterputs/såpa eller motsvarande?
 
Sv: Putsa LCD-skärm?

problemet med fönsterputs är ju att det tar bort beläggningen på skärmen. på mina gamla crt älsklingar brukar jag köra det efterosm det trots allt är glas. brukar bli bra, men sämre med tiden. man får putsa oftare helt nekelt. bästa är väl att sätta sig med varmt vatten och polera bort smutsen...
 
Sv: Putsa LCD-skärm?

Du ska inte använda putsmedel på en sån skärm, utan man ska använda mirakeltrasa/microfiberduk, fukta den och krama ut allt vatten, sen är det bara att torka.
 
Sv: Putsa LCD-skärm?

Jag behöver aldrig rengöra annat än med torr trasa. (damma)

Jag kör med regeln: Peta på min skärm och jag bryter av det fingret på dig.

Funkat hittills :D
 
Sv: Putsa LCD-skärm?

Japp, väldigt kul när man studerade och det var fingeravtryck överallt och städpersonalen körde med något medel så det blev flamigt
 
Sv: Putsa LCD-skärm?

Tack för feedbacken hörni! Skall genast putsa mer tålmodigt. :bow:
 
Sv: Putsa LCD-skärm?

Jag har något som heter Bio-Chem, våtservetter med "antistatic screen cleaner". För rengöring och antistatbehandling av bildskärmar, kopiatorer etc. Skadar inte reflexskiktet, och är dessutom miljövänligt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 339
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Zacci
·
IT & mobiler Min telefon (iPhone SE 2020) har börjat bli slö och framför allt med en app (Happy color) blir den jättevarm och hänger sig hela tiden...
Svar
6
· Visningar
502
Senast: MissFideli
·
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp