Pyskiskt mående

Sv: Pyskiskt mående

Då kanske du ska bestämma att du fixar disken varje kväll och dammsuger en stund på helgen. Eller ännu bättre, dammsug torsdag eller fredag så att du har ett fint hem till helgen.
 
Sv: Pyskiskt mående

Har försökt diska en gång om dagen, funkar fin fint när jag inte har så mycket att göra. Men just nu är det bara jobbigt. :banghead:
 
Sv: Pyskiskt mående

Kanske kan du köpa bänkdiskmaskin begagnat?

Hade jag haft bänkyta till det hade jag köpt en när jag flyttade hemifrån, men med en "köksbänk" på max 30cm så får den inte plats. Ska se till att fixa det till nästa boende!
 
Sv: Pyskiskt mående

Mitt tips är att du varje gång du har disk iaf ställer det i blöt. Så sedan när du diskar (på kvällen ;)) så sitter det inte så hårt.

Vad står AS för?
 
Sv: Pyskiskt mående

Misstänkte det :)

Jag har en nära vän som arbetar med ungdomar som har Aspergers, hon säger att behoven är väldigt olika, så det kan ju mycket väl vara så att din diagnos ställer till det för dig. Men jag tycker att du borde kunna få hjälp att ordna upp din tillvaro?
 
Sv: Pyskiskt mående

Fick senast rådet att om jag inte skulle få jobb, så kunde jag ju prova att söka aktivitetsersättning... Känns inte så lockande, jag ju snart en universitetsutbildning.
 
Sv: Pyskiskt mående

Jag har en kandidat i biologi + ca 60 hp övriga kurser inom biologi. Jag har varit arbetslös mer eller mindre konstant sen examen 2011. Haft lite korta vik hit och dit, men inget egentligen relevant för utbildningen. Min lösning är att plugga ännu mer, får väl se vad CSN säger om det..
Aktivitetsstöd suger, men det är bättre än inget. Tips; gå med i a-kassa.
 
Sv: Pyskiskt mående

Fick senast rådet att om jag inte skulle få jobb, så kunde jag ju prova att söka aktivitetsersättning... Känns inte så lockande, jag ju snart en universitetsutbildning.

Klart du får jobb! Det finns jobb, kanske inte i det du är utbildad, men allt är bättre än att inte få något alls.

Jag förstår att ovissheten över jobb, lägenhet osv är jättejobbig, det är jobbigt för vem som helst. Har du inga kontakter inom branschen du är utbildad?
 
Sv: Pyskiskt mående

Klart du får jobb! Det finns jobb, kanske inte i det du är utbildad, men allt är bättre än att inte få något alls.

Jag förstår att ovissheten över jobb, lägenhet osv är jättejobbig, det är jobbigt för vem som helst. Har du inga kontakter inom branschen du är utbildad?

Jobb tror jag att jag kommer få förr eller senare, bara jag orkar ta tag i det ordentligt! Norge finns alltid! Och dom ska tydligen ha brist på folk. Men det jag var skeptisk till var att söka aktivitetsersättning, jag har faktiskt snart en universitets examen, inom ett område det finns jobb.

Har tyvärr inga kontakter inom byggbranschen.
 
Sv: Pyskiskt mående

Jag har en kandidat i biologi + ca 60 hp övriga kurser inom biologi. Jag har varit arbetslös mer eller mindre konstant sen examen 2011. Haft lite korta vik hit och dit, men inget egentligen relevant för utbildningen. Min lösning är att plugga ännu mer, får väl se vad CSN säger om det..
Aktivitetsstöd suger, men det är bättre än inget. Tips; gå med i a-kassa.

Hoppas verkligen det släpper för dig snart! Har funderat på att läsa till en master, men saknar massa matte för det. :( Jag är glad att jag faktiskt har en ingenjörsutbildning!

Jag pratar om aktivitetsersättning inte aktivitetsstöd.
 
Sv: Pyskiskt mående

Norge är najs:)

Jag tycker det låter som att du ska söka ny hjälp. Psykologen verkar inte vara din grej. Coach kanske? Har man lyckats bli ingenjör (är det själv fast inte alls så avancerad som dig) så är man en mycket driftig och duktig person!
 
Sv: Pyskiskt mående

Finns en bra arbetschoach i khamn, med vana från folk med diagnos, kanske kan vara något?
Kompis med adhd är riktigt nöjd med hen, om du får gå utanför kommunen bara
 
Sv: Pyskiskt mående

Haha, ja jag menade det jag med :p Skrev lite för fort och tänkte lite för sakta.
 
Sv: Pyskiskt mående

Du och jag verkar fungera rätt lika. Jag har också dagar då jag bara mår skit utan att egentligen veta varför.

Jag saknar att ha ett bra socialt umgänge samtidigt som jag gillar att vara ensam, men jag skulle helt klart må bättre av att vara mer social. Frågan är mest hur tusan man gör :(.
 
Sv: Pyskiskt mående

Norge är najs:)

Jag tycker det låter som att du ska söka ny hjälp. Psykologen verkar inte vara din grej. Coach kanske? Har man lyckats bli ingenjör (är det själv fast inte alls så avancerad som dig) så är man en mycket driftig och duktig person!

Eftersom siffror är min starka sida så har studierna inte varit några problem. Men just nu känner hur f-n ska jag orka med allt just nu, för att få ett jobb så måste jag se till att bli klar med skolan samtidigt som jag måste söka jobb. Plus allt det andra som man måste, men får försöka prata med psykologen nästa gång.
 
Sv: Pyskiskt mående

Du och jag verkar fungera rätt lika. Jag har också dagar då jag bara mår skit utan att egentligen veta varför.

Jag saknar att ha ett bra socialt umgänge samtidigt som jag gillar att vara ensam, men jag skulle helt klart må bättre av att vara mer social. Frågan är mest hur tusan man gör :(.

Att det ska vara så svårt! Sen känner jag att det så onödigt att dra igång större just nu, eftersom jag inte vet hur länge jag blir kvar i stan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
955
Senast: tott
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 933
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
30
· Visningar
1 520
Senast: Sasse
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp