Bukefalos 28 år!

Pytte lite klipptgräs i hästarnas vatten?!

C

chira

Hästar ska inte äta klippt gräs, det vet jag.
Men nu har det råkat hamna jätte lite klippt gräs i hästarnas vatten i hagen de ska stå i inatt. Det är kanske en näve knappt i en 120 liters balja. Är det farligt? Borde jag byta allt vatten?

(Anledningen till att jag frågar och inte byter på engång är att vi måste köra vattnet i bil med dunkar och det här hände precis när det var färdigfyllt:mad:)
 
Sv: Pytte lite klipptgräs i hästarnas vatten?!

Som de andra - ta't lugnt. Att inte äta klippt gräs innebär inte att hästarna inte får göra det alls - mest bara att det är olämpligt att fodra med det som huvudsaklig föda.
 
Sv: Pytte lite klipptgräs i hästarnas vatten?!

Se ovan. :)

Hade du fyllt 120-litersbaljan med klippt gräs hade det varit en annan sak. I de fall hästar har blivit sjuka har det handlat om folk som tömt gräsklipparens uppsamlare i rasthagen.
 
Sv: Pytte lite klipptgräs i hästarnas vatten?!

Okej! Tack för era svar. Ibland blir man lite nojig när det gäller ens älsklings bebisar. :angel:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 632
Hästvård Tjena tjena. Ursäkta om detta är långt, hoppas ni orkar läsa. Blev utskälld av en i stallet för att jag missköter mina 3 hästar (en...
Svar
5
· Visningar
1 882
Senast: Dopy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 551
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 538
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp