Pytteliten äldre husvagn - märken att leta efter???

bettysmatte

Trådstartare
Om man skulle vilja skaffa sig en pytteliten husvagn (lagom för två personer), av äldre årsmodell, vilka märken och modeller ska man titta efter då? Det finns ju en uppsjö av husvagnar (och husbilar) till salu på blocket, och jag bara drunknar när jag försöker leta...
 
Sv: Pytteliten äldre husvagn - märken att leta efter???

PREDOM

Polsk glasfibervagn. Vår är från 78, kallas 127 och är 4 m lång o 1,98 bred.
Mycket mindre kan det nog inte bli men vi har dubbelsäng, kök, matbord å garderob.
Finns förtält till men vi har bara ett öppet på vår.

Kolla tråden: Husvagnstråd - där har jag lagt in bilder på den.
 
Sv: Pytteliten äldre husvagn - märken att leta efter???

Tröttnat på tältandet redan :angel:


Skämt å sido.


Allt hänger faktiskt på hur vagnen är skött och förvarad.
Att kolla på begagnad vagn är samma sak som att spela på lotto men det bästa tipset är att ta med en fuktmätare och helt enkelt kolla in den vagn som känns bäst oavsett märke.

Det finns massor av äldre, välvårdade vagnar bara man har ork, tid och lust att leta i husvagnsdjungeln.

Kanske inte just denna då men en liknande med ett litet förtält räcker alldeles ypperligt till två personer.
 
Senast ändrad:
Sv: Pytteliten äldre husvagn - märken att leta efter???

Vet inte om vi är trötta på tältandet, men jag måste ju erkänna att det skandinaviska vädret ser till att tältlivet har sina begränsningar... Eller så är det bara jag som är gnällig:D. Jag har bara så svårt för att packa ihop ett vått tält för att sedan sätta upp det, vått, på ett annat ställe. Vi skulle, därför, vilja ha en riktigt liten husvagn (de som är så små att man tänker: Wow, där kommer en LITEN husvagn!:D). Vad den innehåller, förutom sängar, är egentligen mindre viktigt. Det skulle bara kännas bra att veta att man inte behövde få varken sig själv eller sina ägodelar blöta.

Tältet höll ändå riktigt bra, för att vara ett billigt tält. Det regnade bra i ca 2 timmar och vi blev inte blöta i "sovdelen". Dock regnade det in en del i den yttre delen, den utan golv, där vi hade en del av våra prylar. Konstruktionen av taket är dum just där, märkte vi. När det regnade blev det en grop där vattnet samlades och sedan läckte det in vid en av dragkedjorna.

Om vi ska åka på längre turer, och inte vara så :devil:-igt beroende av väder och vind skulle det nog vara bra med en liten husvagn.
 
Sv: Pytteliten äldre husvagn - märken att leta efter???

Efter att ha haft en STOOOOR husbuss när barna bodde hemma så begav vi oss med tält till Frankrike/Italien där vi brukar vara.
Skulle väl gå bra, bara vi två och där är ju alltid fint väder...

Attans vilka regn å åskoväder vi genomled. (Var nog dåligt väder ibland med husbilen också men det tänkte man ju inte på, var ju som att bo i hus.)

Aldrig mer tält!

Tillbaka i Sverige råkade vi köra förbi denna lilla pärla och skulle bara fråga om märket men de kunde tänka sig att sälja (pensionärer). Jag höll på bjuda över sambon för jag skulle bara ha den.

Älskar min lilla vagn som snart styr kosan till Ranch Horse Classic på High Chaparral,
 
Sv: Pytteliten äldre husvagn - märken att leta efter???

Tröttnat på tältandet redan :angel:


Skämt å sido.


Allt hänger faktiskt på hur vagnen är skött och förvarad.
Att kolla på begagnad vagn är samma sak som att spela på lotto men det bästa tipset är att ta med en fuktmätare och helt enkelt kolla in den vagn som känns bäst oavsett märke.

Det finns massor av äldre, välvårdade vagnar bara man har ork, tid och lust att leta i husvagnsdjungeln.

Kanske inte just denna då men en liknande med ett litet förtält räcker alldeles ypperligt till två personer.
Exakt en sådan hade morsan och farsan. Jag skulle verkligen avråda att köpa en sådan. Mycket obekväma tack vare snetaket.
 
Sv: Pytteliten äldre husvagn - märken att leta efter???

Vet inte om vi är trötta på tältandet, men jag måste ju erkänna att det skandinaviska vädret ser till att tältlivet har sina begränsningar... Eller så är det bara jag som är gnällig:D. Jag har bara så svårt för att packa ihop ett vått tält för att sedan sätta upp det, vått, på ett annat ställe. Vi skulle, därför, vilja ha en riktigt liten husvagn (de som är så små att man tänker: Wow, där kommer en LITEN husvagn!:D). Vad den innehåller, förutom sängar, är egentligen mindre viktigt. Det skulle bara kännas bra att veta att man inte behövde få varken sig själv eller sina ägodelar blöta.

Tältet höll ändå riktigt bra, för att vara ett billigt tält. Det regnade bra i ca 2 timmar och vi blev inte blöta i "sovdelen". Dock regnade det in en del i den yttre delen, den utan golv, där vi hade en del av våra prylar. Konstruktionen av taket är dum just där, märkte vi. När det regnade blev det en grop där vattnet samlades och sedan läckte det in vid en av dragkedjorna.

Om vi ska åka på längre turer, och inte vara så :devil:-igt beroende av väder och vind skulle det nog vara bra med en liten husvagn.

Åker ni mycket? Annars så kan man ju hra husvagn. Det gör vi varje år. Fungerar toppen. Man slipper leta efter vinterförvaring. Mmm mm
 
Sv: Pytteliten äldre husvagn - märken att leta efter???

Jag bor typ i Trollhättan, ska jag åka och glutta för dig??:angel:
 
Sv: Pytteliten äldre husvagn - märken att leta efter???

Ajdå, sorry....;)

BETTYSMATTE!!!!!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
907
Senast: tuaphua
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 806
Senast: Pilot
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 367
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 667
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp