Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Är rädd att du kan få stånga dig blodig här:eek:. Tråden har gått över till hur osmart och oseriöst det är med korsningsavel.... Synd. .

Det är DINA ord. Det är lätt att sitta och gnälla.

Om jag finge avla som jag ville skulle jag avla quarterponnys:love:.

Hur seriöst som helst:banana:.Med ett syfte och med ett avelsmål. Sköta sina åtaganden och njuta av att syssla med det man drömt om.

Varför gör du inte det då. Spara och gneta pengar (som alla andra). Och Avla sedan seriöst fram fina Quarterponys.
De som avlar har nog ätit nudlar många gånger för att köpa stoet si och hingsten så
 
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Någon som vet nåt om min dams pappa GAMBLERS WISE GUY ? han är en painthingst.
 
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Jag är med på quartertponny! Skulle passa mig alldeles utmärkt.
Och till min hingst är du välkommen:angel:.
Han kommer ändå aldrig att räknas som fin nog, han är lite udda med sin stam då han har halterblod på mors sida och prestation på pappans.
Och med tanke på att han tyvärr troligen inte kommer ut på de stora tävligarna då varken min plånbok (gisssa vad nudlar :o jag har ätit i mina dar...)eller mina nerver tycks klara det.

Funderade på alla som har renrasiga hästar... Var började de sin bana ur rasperspektiv? Quarter direkt eller någon annan ras? Eller rent av en korsning? :D

Och alla kommer inte tycka som jag, jag kommer inte hålla med alla- vi är olika. Om vi kan respektera det utan att kasta någon paj här och där så kanske tråden fortfarande skulle kunna vara trevlig att följa.
 
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Meeeeen. Nu har vi spårat ut lite. Åter till fina bilder på Q/P korsningar och vad de är för något.

Måste också i ärlighetens namn erkänna att som det ser ut idag måste man nog verkligen ha underlag och en väl genomtänkt plan för föreningen om det skulle startas någon.
Just nu finns inte tiden för undertecknad till det som enstamstående med dotter, fyra hästar och tre får på gården.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp