R.I.P Ottey

Varmblod90

Trådstartare
Nu har våran underbara goa Ottey fått lämna denna jord.
Det känns så konstigt, känns inte verkligt. Varför?
Du ha alltid funnits här så länge jag kan minnas, jag vara 5 år när du kom hem till oss som liten valp.
Varit så pigg och glad hela sitt liv och sen bara "pang" kom detta från ingenstans. Slutade äta igår och idag på morgonen började hon blöda ur slidan och ena bakbenet kunde hon inte gå riktigt med. Mamma ringde mig halv tolv idag och med gråten i halsen sa hon att hon hade en väldigt dåliga nyhet. Förstod med en gång att det va Ottey. Hon berättade oxå att hon skulle in till djursjukhuset vid 13:00 tiden så Ottey skulle få somna in. Ringde syrran och bad henne hämta mig, för jag ville vara med. Jag va med i början och då vill jag oxå finnas där på slutet.
Allt gick så lugnt till.
Lilla goa Ottey. Nu har du det bra!

Här hos mig har jag ditt barnbarns barn, du lever vidare fast på annat sätt.
Tack för din tid Ottey, du ha gett oss kärlek, glädje och lycka genom alla din år. Ända in till slutet!

Rest In Peace

24309962.jpg

94102_1256032737.jpg

30201_1251650295.jpg

74807_1251650506.jpg

36480_1256055855.jpg

(bilden redigerad av min stora syster Therese)

Sv: R.I.P Ottey

Tack till er båda! Även om det känns hemskt så vet jag att det va ett bra beslut, hon slapp lida.
Men ändå känns det overkligt på något sätt:(

Nä det är ingen roligt alls, men vi ska vara glada över att vi få ha dem så länge som vi får. 16 år är inte dåligt.
Vi trodde att Ottey skulle leva åtminstone en vinter till men så blev det inte.
Som sagt så får man vara glad över den tiden hon varit hos oss

Beklagar sorgen.
Hon såg jättefin ut!
Collie måste höra till de raser som blir ganska gamla.
Många jag känner till har blivit 13-15 år.
Vår första blev 14 år,3 mån när vi bestämde oss pga att han inte höll hullet längre.
Samma är det med vår nuvarande collie.
Fast man ser inte att han är tunn för pälsen är enorm.
Han är född jan-96,men han blir inte 14 för jag har bokat tid så min vet kommer hit nästa onsdag kväll.
Skönt att få det gjort hemma.
Han har haft ett gott liv trots allt.

Bilden på henne och valpen är helt underbar!!
:love::love:

Beklagar, men hon har det bra nu o busar säker med vår collie Quando som vi tog bort för exakt 3 v. sen :(

Ikväll tänder jag ett ljus för både Quando o Ottey

Beklagar sorgen efter henne. :(
Collies är så fina. Mina fyra första år hade jag en collie som vakade över mig, fina Tonic!

Tack för erat fina stöd allihopa, det betyder väldigt mycket!
Kan fortfarande inte tro att det är sant, hon har funnits vid min sida sen jag va 5 år och jag har sett henne som odödlig. Det känns så märkligt och overkligt att hon är borta.
Men hon ha det bra nu och jag är glad att hon hann inte fick lida längre än vad hon gjorde. Tänk att det kunde gå så snabbt, blodet ur vulvan och sen inte kunde gå. Allt hände på morgonen! Och sen va hon bara borta:cry:

antiloop8: Jag joinar dig och tänder ett ljus jag med. Som tack för din omtänksamhet så tänder jag ett ljus även för din Quando. Och ha en tyst minut.

Hobnob: Vad fint att du kan låta honom somna in tryggt och lugnt hemma. Vi hade önskat att Ottey bara kunde somna och aldrig mer vakna. Visst det hade varit hemskt att hitta henne sen, men då hade hon åtminstone fått somna in hemma i tryggheten.
Det är så jobbigt när man måste ta steget. Önskar man slapp göra det. Men det är vårt ansvar.
Ja den bilden älskar jag med! Hon älskade att ta hand om andras valpar då hon inte längre fick valpar. Hon blev en extra mamma. Och hon gjorde det med varenda valpkull sen hennes sista valpkull vid 7 års ålder.
En bild på henne när hon tar hand om sina barnbarn för 1½ år sen
000_1870.jpg

Senast ändrad:

Två ljus var även tända oss mig och en tyst minut gav jag till dem.
Men att undvika att inte fälla en tår va svårt...

Ja hon hade ett speciellt namn. Mamma döpte henne efter löperskan Merlene Ottey som då va känd på den tiden.
Tack för ditt stöd!
Ha liksom inte fått in det i huvudet ännu att hon är borta

Tack!
Ja det är inget roligt alls :cry:

Men känner att man börjar sakta men säkert gå vidare nu, jag är glad att jag inte bo hemma. Det hade varit annorlunda liksom :(

Nu har det gått 7 månader och 1 vecka sen våran älskade Ottey lämnade oss.
För ett tag sen gjorde jag en minnesfilm om henne. Varje gång jag ser filmen kan jag inte låta bli att fälla ett par tårar. De senaste bilderna som togs i somras minns jag så väl och när jag ser dem känns det så overkligt att hon inte längre finns.

Jag har länge suttit och funderat på om jag ska lägga in filmen här eller om jag ska strunta i det. Men valde att lägga in den efter alla om och men.

Filmen är som sagt gjord av mig, men det ska se ut som den är gjord av min mamma då hon och Ottey hade ett väldigt speciellt band mellan sig.
Eftersom inte min mor kan göra filmer så blev det jag som fick göra den.

http://www.youtube.com/watch?v=9XTpfprpPlw

Ni får jätte gärna kommentera om vad ni tycker om filmen

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 756
Senast: Bullen22
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde... 2
Svar
23
· Visningar
5 895
Senast: Viva
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 693
Senast: Mickizz
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i... 2
Svar
33
· Visningar
10 411
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck
  • Tråden för spår