R.I.P Ottey

Sv: R.I.P Ottey

Jättefin hund och jag beklagar verkligen sorgen. Tyvärr kunde jag inte titta färdigt på filmen då min sorg efter min älskling togs upp till ytan så här bara någon månad innan hennes ett års dag.

Tack! Inte va det meningen att den skulle vara så sorglig att det inte gick att se på den ^^ Men jag förstår dig!

Tack!
Nej Usch, varför fick du ta bort din vovve?:(

Hon valde själv. :cry: Efter nästan 10 år i vår familj så lade hon sig en dag i somras på altan och somna in. Hennes tid var ute och hon hade fått 3½ år extra eftersom veterinären ville ta bort henne när hon var svårt sjuk vid ett tillfälle. Då vägar vi och hon blev pigg och glad igen och hängde med 3½ år till. :love:

Åh sånt önskade jag att Ottey skulle gjort. Fått somna in hemma i lugn och ro, i tryggheten. Men kan tänka mig att det är nog inte roligt när man väl upptäcker det.
Underbart ändå att din hund fick vara med i 3½ år till! Tur att ni inte lyssnade på vetrinären. En chansning som lyckades:laugh:

Ja vi skulle bara ta hem henne så hon fick säga hejdå till barnen. Hämta henne på lördagen och på måndagen skulle vi ta bort henne hemma. men på söndagen hade hon gått från att knappt kunna röra sig till att vilja jaga rådjur. Så på måndagen ringde jag coh berätta hur hon mådde och sa att jag kan inte ta bort henne nu när hon är så pigg. Och det är jag glad för i dag att vi stod på oss om att hon skulle hem först.

När hon sedan hade hängt med 3 år till och vi märkte att hon börja bli trött så sa jag att jag hoppades att hon helt lungt skulle få somna hemma när det var dags och det gjorde hon. Otroligt tungt och jobbigt men glad att vi fick de extra åren och att jag hann hem innan hon somnade.

Beklagar sorgen! Vet hur det känns!:(
Våran underbara cockerspanieltik Fanny gick bort i mars i år. Ett par veckor innan hon skulle fylla 15. :cry:
Hon gick bara in i badrummet hemma och la sig och somnade för att aldrig mer vakna.
Det var inte roligt att hitta henne och sen få åka ner till veterinären för att lämna in hennes kropp. Men samtidigt så kändes det skönt att veta att hon slapp lida och att hon bara fick somna in i hemmets lugna vrå.

Ps. Det var en väldigt fin film du har gjort! Jag kunde inte undvika att bli lite tårögd eftersom jag tänkte på min egen älskling. Önskar att jag kunde göra en minnesfilm om henne också,men det är jag tyvärr inte tillräckligt händig för. Ds.

RIP Fanny och Ottey!

Senast ändrad av en moderator:

Vad märkligt att hon kunde gå från dålig till helt frisk på bara ett ögonblick typ. Djur slutar aldrig att förvåna en.
I detta fallet helt underbart:love:

Usch vad hemskt det måste varit att hittat henne där:( Men som du säger, väldigt skönt att veta att hon fick somna in hemma där det är tryggt. Som jag skrev innan, något jag önskade att Ottey skulle gjort.

15 år är en lång tid, men känns konstigt nog ändå för kort..

Tack så mycket! Inte svårt att göra filmer märkte jag, men att få dem bra, är desto svårare ^^

Ja,det var ju en chock,samtidigt som det var förväntat,med tanke på åldern.
Som du säger,15 år är en långt tid,även om det inte känns så när det väl händer.
Men hon hade försämrats en del på slutet så helt oväntat var det ju ändå inte,som sagt.
Men man får ju särskilda band till dem på något sätt.
Jag tränade både agility och lydnad med henne så vi fick ett särskilt band till varandra. Och hon klarade att träna upp i ganska hög ålder dessutom.
Men nu har hon det bra och jag är övertygad om att hon bara somnade stilla i sömnen så lida,det slapp hon göra. Och det känns skönt.
Och nu har vi en ny vovve att skaffa nya minnen med och knyta nya band till. Jag trodde det skulle bli jobbigt,men han har faktiskt hjälpt oss att gå vidare litegrann med sorgen. :)

Det kanske inte är så svårt att göra en film,trots allt. Man kanske skulle prova och se hur det går. :)

Senast ändrad av en moderator:

Vad märkligt att hon kunde gå från dålig till helt frisk på bara ett ögonblick typ. Djur slutar aldrig att förvåna en.
I detta fallet helt underbart:love:

Veterinären som mailade ett recept på smärtstillande och antibiotika hävda att när de var slut efetr 10 dagar skulle hon bli dålig igen och jag lovade då att om jag såg minsta lilla försämring skulle vi ta bort henne. Så när medicinerna sakta trappades ut var jag rejält orolig och nervös.

Men jag håller med alla som såg henne var övertygad om att hon skulle dö och alla som följt henne de senaste 3½ åren säger att det är ett mirakel att vi fick behålla henne.

Kan förstå att det kom som en chock för er. Inget man faktiskt förväntar sig, men ändå något som man önskar. För att åka till vetrinären och ta bort en hund är inte roligt. Åh vad roligt! Tävlade ni oxå något eller var det endast träning?
Tycker det är bra att man skaffa en ny hund, kanske inte på en gång, men någon månad efter. Det hjälper en att tänka på annat. Sen måste vi ju alla sörja, det tar en tid innan man kommit över det.

Ja prova kan du alltid göra, gå igenom lite hur det går till och så. Inte alls svårt faktiskt ;)

Usch ja det förstår jag att du måste blivit väldigt orolig och nervös, det hade jag med blivit.
Ja nog måste det varit ett mirakel alltid!

Kan förstå att det kom som en chock för er. Inget man faktiskt förväntar sig, men ändå något som man önskar. För att åka till vetrinären och ta bort en hund är inte roligt. Åh vad roligt! Tävlade ni oxå något eller var det endast träning?
Tycker det är bra att man skaffa en ny hund, kanske inte på en gång, men någon månad efter. Det hjälper en att tänka på annat. Sen måste vi ju alla sörja, det tar en tid innan man kommit över det.

Ja prova kan du alltid göra, gå igenom lite hur det går till och så. Inte alls svårt faktiskt ;)

Jo,precis. Det är ju en så´n död man önskar sig själv också,när man blir gammal. Att bara få somna in stilla i sitt eget hem.

Nej,vi tävlade aldrig. Tanken fanns där,men efter en olyckshändelse så blev det aldrig av. Hon blev påkörd av en bil och fick höften slagen ur led. Hon överlevde och fick inga men,men jag vågade ändå inte chansa med tävlingar och så´nt. Men tränade gjorde vi igen när skadan hade läkt. Hon hade så´n energi och behövde verkligen det där.:)

Ja,vi skaffade faktiskt vår nya hund ganska omgående och det gick faktiskt bra. Vi hade ju vetat det länge att vi inte skulle få ha Fanny kvar så länge till så vi var ju ändå på något konstigt sätt förberedda.
Och Ludde,våran nya hund,har faktiskt hjälpt oss en bit på väg med sorgen. :)

Ja,det är kanske värt att prova. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 756
Senast: Bullen22
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde... 2
Svar
23
· Visningar
5 895
Senast: Viva
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 693
Senast: Mickizz
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i... 2
Svar
33
· Visningar
10 411
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka