Rå äggula

Sv: Rå äggula

Jag har också hört att vitan inte ska vara bra, men minns inte heller varför. Därför får han bara gulan. Men kokat får han hela.

Om vitan ges rå, utan samtidigt finpulveriserat äggskal så förhindrar avidinet upptaget av Bvitaminer från gulan.
Mina får rå äggula o micrad vita ett par ggr/v

äter de skalet också? eller krossar ni det först? jag ger rå äggula ibland, vitan micras först.

Undrar fortfarande det där med rå äggvita som man inte ska ge, har jag hört utan att veta varför. När jag kokar ägget så får jycken både gulan och vitan, så i stället för att kasta bort vitan kan jag göra som du då och micra den :)

Äggskalet trodde jag skulle vara vasst både för tandkött och mage :confused: men det verkar inte så när ni ger era hundar det. Tror jag ska prova det nästa gång...om jag bara törs ge rå äggvita då förstås :crazy:

Om vitan ges rå, utan samtidigt finpulveriserat äggskal så förhindrar avidinet upptaget av Bvitaminer från gulan.
Mina får rå äggula o micrad vita ett par ggr/v

Medan jag skrev postade du ditt, men av dig fick jag svar på frågan såg jag sedan, tackar :) :bow:
Då kan jag ge min gulan rå och micrad vita någon gång i veckan som max utan att han mår dåligt av det.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 120
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 367
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 600
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 591
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka