Rå kyckling (om BARF)

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Svensson

Jag tycker det här med BARF låter jättebra. För flera år sedan hade jag en hund som inte tålde något hundfoder och fick då enbart hemlagad mat med rena råvaror. Funderar att börja barfa min vintis - men har lite skepsis som jag behöver bli av med och hoppas därför att någon vänlig själ vill förbarma sig och besvara mina frågor nedan :).

- Är det verkligen lämpligt att ge rått kycklingkött/griskött? Jag tänker på salmonella resp. trikiner. Är inte hundar känsliga för sådant (kan inte se framför mig en hund som i det vilda livet fäller en fågel eller en gris, utan då snarare småvilt och dyl.)

- Kycklingvingar! Min tik är JÄTTEGLUPSK (föreställ er det glupskaste ni kan tänka er och upphöj det sedan i 10). Finns det ingen risk att de sätter de små benen i halsen?

- Gillar verkligen alla hundar rått kött (alltså inte råttkött ;))? Om de inte gör det - försvinner "effekten" om man ex. ångkokar köttet?

Tar även tacksamt emot bra recept på BARF om någon har det!
 
*hmm* Min hund har svalt en hel småfågel. Jag tror nog att en hungrig hund i det fria gör det också *kanske*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp