Racesafe västar!(bilder)

tess91a

Trådstartare
Hej

Tänkte kolla här om de finns några med en racesafe väst eller liknande modell.
Vad tycker ni om sådana modeller? Är de värda pengarna?
Hur fort formar de sig?
Har alltid haft svårt för västar, men känner att jag är i behov utav en nu när jag ska börja hoppa lite mera. Är det en väst man vänjer sig fort vid ?

Släng gärna in bilder, gärna om någon som har en brun!
Mvh

Sv: Racesafe västar!(bilder)

Jag har i princip aldrig kunnat rida med väst heller, men så när jag började träna mer terräng och inte blev ivägsläppt utan så var det bara att snällt köpa en. Valde då racesafe efter ett ha provat några olika modeller och jag är verkligen nöjd! Den har varit kanon! Slutade med att jag hade den jämt när jag hoppade, inte bara i terrängen.

Bild på min:
P5200068.jpg

Jag hade en sådan där blå, hel,stel och gräslig väst innan jag köpste min racesafe.
Första gången jag red med den blev jag helt överlycklig för efter 5 minuter kom jag på.. "Men jag har ju västen på mig!!!!" Jag hade alltså för första gången inte störts av västen vilket var super skönt! :)

226176_10150241383451461_627071460_7718484_4713669_n.jpg

Jag har en racesafe och älskar den, rider alltid med den, vad jag än gör, även om det handlar om en 5 minuters skritt-tur, just för att den är så pass skön som den är :)

Jag har heller aldrig gillat att rida med säkerhetsväst eftersom man alltid känner sig hämmad i dem men racesafe är verkligen bra, man känner inte alls av den. Så ja, den är värd pengarna! :)

Jag har en racesafe och är supernöjd med den, den är jättebekväm och smidig. Jag har fallit av ett par gånger med den och då skyddade den bra, men kan tänka mig att en väst med paneler kanske tryckfördelar lite sämre om man t.ex blir trampad. Enbart spekulationer från min sida. Dock är det (upplever jag) mycket mindre risk att man öht ramlar av när man har på sig en smidig, följsam väst än en sån där klumpig "sköldpaddsväst" :p

Bilden är flera år gammal, jag ber er vänligen att ignorera min sits, hästens pose samt våra extremt omatchande outfits, vi bodde på landet på den tiden :angel:

juli-2008-011_177304991.jpg

Senast ändrad:

Racesafe västarna är bäst! :D Jag har haft min i 3 år och ångra inte ett dugg att jag köpte den :D

Jag har en brun! Hade en äldre Rodney Powell-väst tidigare som också var skön men denna är svalare. Rodney-västen formade sig mer efter kroppsvärmen än Racesafe men den är så nätt ändå så det gör inget.

Köp begagnat eller i UK så kommer du billigare undan.

32698842.jpg

Har haft flera västar under årens lopp och har ridit de senaste åren med en Racesafe. Har inte varit helt nöjd med den eftersom den har slagit i bakvalvet på sadeln trots att jag har en flatback. Har nu skaffat mig en Rodney Powell-väst och måste nog hålla med elitryttarna att det är den bästa västen. Airowear (som är ett plagiat av Rodney Powell) är snarlik RP och också mycket skön. RP har dock en extra säkerhet genom sitt X2ESP-system (extra skydd för ryggraden). Airowear har många storlekar som gör att du får en väst som passar mycket bättre än Racesafe. Dock har RP över 200(!) storlekar vilket gör att du får i princip en skräddarsydd väst. Du får väldigt mycket väst för pengarna. Visst kan du beställa från England men skillnaden på pris är inte så stort längre p g a e-handeln. Fråga dig själv vad du ska ha västen till och hur säker du vill att den ska vara ;-).

Jag vet inte vad du menar med e-handeln men jag tycker skillnaden på pris mellan UK och Sverige är så stor att den är värd att kollas upp.

Hittade en gammal hoppbild på oss. Är verkligen inte förtjust att rida i väst (skönt att man bara tävlar dressyr nu ;)), men den här är helt ok.

Kanske inte syns så bra på bilden, men den bästa jag kunde hitta.

Har beställt från England men när du har betalat frakt mm så är inte skillnaden så stor. Med e-handel menar jag webshoparna. Dessutom kanske det känns lite mer säkert att ha någon i Sverige att rådfråga eller om det blir tal om garantifrågor mm.

E-handel har väl inte förändrat priserna mellan länder? Frakten är lite dyrare men något mm blir det inte så länge du inte handlar utanför EU.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 475
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 985
Senast: lilsan
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
1 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka