Sv: Rädda Maya, avlivningshotad amstaff.
KL
Jag börjar genast tänka på att det har med hormoner och beskyddande av hennes valpar att göra om hon inte visat detta beteendet innan. Varit med om världens goaste hästar som man får passa sig för första veckan när dom varit med föl då dom gått till anfall, just av instinkt att skydda sin avkomma sen är det hur lugnt som helst att handskas med fölen. Sen är det inte ok att hugga det menar jag inte men om det finns en klar anledning till detta tragiska fallet så är det ju bra att dom gör en rejäl utredning för att kanske komma fram till att hunden inte är agressiv. Bara inte hunden blivit förstörd psykiskt av denna kassa behandling hos polis, vadå inte fått rastas utan stått bunden så länge?
Sen har alla djur gränser vare sig människan vill eller ej, att tex snubbla över en hund anser inte jag vara konstigt om den skulle markera av ren rädsla någon måtta på vad vi anser djur ska tåla ska väl ändå finnas. Råkar jag ramla eller trampa till min hund som är ovetande så reagerar hon blixtersnabbt då hon blir skrämd, morrar och hoppar till sen när hon fattat att det bara va jag är det lugnt. Skulle hon i ren rädsla om jag snubblar på henne om hon tex sover råkar hugga så är det mitt fel, det är min åsikt iaf.