Raderat minneskort - går det att få tillbaka bilderna?

darkblonde

Trådstartare
En kompis kompis fick en digitalkamera i födelsedagspresent, och tog massor av bilder under festen. Han tittade på de tagna bilderna flera gånger både "under tiden" och efteråt. Några dagar senare erbjöd sig en annan kompis till honom att ändra inställningarna för datum och tid, och i processen måste han ha lyckats radera alla bilder. Nu säger kameran nämligen att minneskortet är tomt.

Jag har för mig att jag t ex på semester har sett skyltar i fotoaffärers fönster där de skriver att de kan "hämta tillbaka raderade bilder", men jag vågar inte nämna något för honom innan jag vet ifall det är sant.

Någon som vet ifall det går? Hur gör man i såna fall? Killen bor i Storbritannien så jag behöver inga tips om specifika ställen där man kan göra det... iaf inte i Sverige. ;)

Hoppas jag inte gör fel som postar, jag letade efter liknande trådar men hittade inga.
 
Sv: Raderat minneskort - går det att få tillbaka bilderna?

jag har lyckats få tillbaka raderade kort! min pappa laddade hem ett "recover-program" och den kunde ta tillbaka de senaste raderade 512MB.. så det beror ju på hur stort minneskort man har.
 
Sv: Raderat minneskort - går det att få tillbaka bilderna?

AAAAAAH! Varifrån då? Det låter kanon och väl värt ett försök. Har du någon länk?
 
Sv: Raderat minneskort - går det att få tillbaka bilderna?

får man verkligen länka det? känns som uppmaning till olaglig fildelning :angel: kan PM:a isf ;)
 
Sv: Raderat minneskort - går det att få tillbaka bilderna?

Men om det ligger "öppet" på nätet är det väl ett gratisprogram? Tror jag... Aja, PMa om du hellre vill det. :)
 
Sv: Raderat minneskort - går det att få tillbaka bilderna?

Finns mängder av gratis undelete-program för att få tillbaka bilderna, givet att ni inte använt kortet efter de togs bort. Har ni en gammal dator har ni redan programmet, då SD-kort använder FAT16 och gamla fina undelete till dos kan hantera det.
 
Sv: Raderat minneskort - går det att få tillbaka bilderna?

Jag råkade ut för nått liknande häromveckan.

Hade tagit ett gäng bilder som vi kollat på. När jag sedan tog ytterligare bilder hängde kameran sig när jag skulle stänga av den. Den blev svart och objektivet stannade kvar ute. Plockade ur batterierna och satte i dom igen då gick det att starta kameran igen.

När vi då skulle kolla bilderna sa kameran att det inte fanns några bilder alls i den.

Helsurt!

Provade att ta en ny bild och kolla på den och då fanns de "förlorade" fotona där + en kraschad bild. Mycket underligt.
 
Sv: Raderat minneskort - går det att få tillbaka bilderna?

Samma sak hände med min kamera. Exakt samma sak. Jag hade tagit lite foton, när jag skulle ladda upp dom så var det inga bilder på kortet.
 

Liknande trådar

S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 701
Senast: Mitra
·
S
IT & mobiler Jag hade lite filmer från idag på kameran ( Canon Powershot S3 IS med tillhörande minneskort ) och filmerna gick att se på kameran. Men...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: Skrauti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp