Räcker tiden till?

B

**BORTTAGEN**

Har varit hästlös i snart ett år och går hela tiden i tankarna att skaffa häst igen. Jag vet ju att förr eller senare blir det häst igen, det går inte att undgå, men frågan är bara om jag står ut med att vänta i flera år till? Just nu har jag taskig ekonomi p.g.a. flytt till ny stad samt att jag lever på studielån, men har förhoppningsvis ett nytt heltidsjobb på gång. Så när jag fått lite bättre ordning på det ekonomiska har jag ju lite bättre förutsättningar... Det jag skulle vilja veta är hur ni som har häst och lever på en halvdan lön klarar er, om ni tycker att det är värt pengarna ni lägger ut och uppoffringar gällande tid och annat. Har ni tid med jobb, privatliv och andra intressen? Jag är INTE villig att offra tid med min underbara pojkvän, för han betyder så mycket. Har planerat att skaffa en åring, eller möjligtvis tvååring, eftersom jag vill "forma" hästen själv, och det passar ju bra eftersom hästen då kommer att gå på lösdrift åtminstone det första året. Självklart tar ju skötsel och träning tid, men man sparar ju lite tid på att inte ha lika många stallsysslor som när hästen står uppstallad i box. Jag kommer ju fortfarande åka till stallet varje dag, men binder inte upp mig med träningar och tävlingar på samma sätt som jag skulle gjort med en äldre häst... Vill egentligen bara ha lite uppmuntran från er som klarar er, och tycker det funkar bra med övriga livet!
 
vänta till ökonomien är okey igjen.

efter det....vell lycka till med hästen,jag förstår dig,
häst klarar man sig inte utan bara-
 
:)
En till som befinner sig i samma situation som mig :crazy:

Jag har gått hästlös i snart 1 år och jag orkar inte med ett år till, saknar hästägarlivet för mycket.

Håller på att skaffa ett jobb och efter jul ( våren 04 ) är det tänkt att jag ska bege mig till Skåne för att titta på en massa hästar.

Tid och pengar är det absolut värt och min sambo stöttar mig till 100%

Så jag har väl egentligen inget råd, följ ditt hjärta :)

Lycka till :D
 
Jag hade ingen häst när jag pluggade, hade varken tid eller råd. Däremot åkte jag iväg på ridkurser ibland vilket var lärorikt. Nu är jag äldre, tjänar bra och har två hästar. Det är fördelen med ridning att man aldrig (nästan) blir för gammal.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 680
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 464
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 610
Senast: Mabuse
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 262
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp