rädd för gräsklippare!

sillys

Trådstartare
hej hej
min hund är nuförtiden livrädd för gräsklippare.. ska försöka berätta lite kort

jo han är en 10 årig finsklapphunds hane. super snäll o lydig men riktig blyg mot människor hatar o bli klappad, borstad mm. han är då ute dygnet runt nästan.

han har aldrig vart rädd för gräsklippare sen början av sommaren, då började det hela så fort jag börja klippa gräset ellr en granne ellr liknande började han tok skäla vägrade lysna på o vara tyst så gick in till hundhagen o han sprang in i huset så fort han bara kunde (konstigt då man annars måste dra han in i huset:grin: ) när han är inne så ligger han i knä ellr max en meter ifrån mig han gnälller och skakar och blir anfådd :crazy: o vet ibland inte vart ha ska ta vägen känns det som. :(

detta har vart så hela sommaren nu och varje gång nån klipper gräset måste vi ta in han. så fort han inte hör gräsklipparen längre är det lungt o han vill ut igen..

ha ni några ideér på hr jag ska få bort rädslan ellr ja iaf få rädslan mindre stor? har ni haft nåt liknande med eran hund?

22349400.jpg


tacksam för svar :bump:
// sillys
 
Sv: rädd för gräsklippare!

Du skriver att han är 10 år och aldrig tidigare i livet haft problem med gräsklippare ?

Kanske dax för ett veterinärbesök med pensionären. Han kan ha fått problem med öronen, som gör att ljudet är oerhört jobbigt. Saker som helt plötsligt förändras på gamla hundar, bör bli veterinär undersökta enligt mig. Det är så mycket som snabbt kan ändras i den åldern.
 
Sv: rädd för gräsklippare!

Håller med det kan vara så att han hör eller ser dåligt. Men sen skulle jag hålla honom borta från gräsklipparen i inte göra så stor affär av det. Mina hundar gillar inte damsugaren. Jag lägger dom helt enkelt i ett annat rum när jag damsugar. Funkar för mej. Sen om det är rätt väg att gå vet jag inte.
 
Sv: rädd för gräsklippare!

Jag förstår inte riktigt problemet - om gräsklipparen är det enda hunden är rädd för så är det väl bara att ta in honom när ni klipper??
 
Sv: rädd för gräsklippare!

Fast om hon bor i ett stort område så klipper någon granne gräset varje dag ( känns det som :D ) och hunden verkar ju reagera på grannar som klipper också.

hmm..
 
Sv: rädd för gräsklippare!

han har aldrig haft nå problem med det innan

japp har nog funderat på åka till vet men han är ju bara rädd för gräsklippare inte andra saker som låter mer som te.x motersåg röjsåg mm.

gräsklipparen hörs inom hus med. och min granne klipper gräset varje dag ._.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 907
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Hej! Jag tog över en omplaceringshund på ett år idag. Hon är såklart lite stressad över att ha lämnat sin tidigare familj, åkt bil en...
Svar
14
· Visningar
1 573
Senast: a1agnlju
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 309
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 942
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kämpa på
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp