Bukefalos 28 år!

Rädda höns

E

Ellinore

Jag har 2 höns och de är rädda för människor. Har någon något tips på vad jag kan göra?
 
Sv: Rädda höns

Det allra bästa men kan göra med rädda djur är att handmata dom. Ha gärna dessa 2 för sig själv ett litet tag, om de andra är tamare, och tar plats runt dig... (vet ju inte hur många du har)

Böja med att sitta hos dom när du matar dom, och flytta dig närmare maten när dom verkar lugna. Till slut kan dom äta ur din hand.
Tänk oxå på att en del djur aldrig trivs riktigt bra med människor, och om dom verkligen är skiträdda så ska man inte tvinga sig på dom, utan då kan det vara bättre att hålla dom på ett sätt som gör att man inte behöver komma nära dom, eller om dom är riktigt stressade, avliva dem. ( sista utväg, som jag tyvärr har använt...)

Lycka till!
Häls. Embla
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Har en liten grupp höns med fem hönor och en tupp. Framkläckta hos uppfödare, inköpta som kycklingar, nu ca 6 månader gamla. Allt frid...
2
Svar
36
· Visningar
4 677
Senast: MJLee
·
  • Artikel
Hästnyheter Evelina Rönnkvist har blivit portad från Umåkers travbana. Anledningen: ett eskalerande jättebråk om en höna. – Detta har påverkat mig...
2
Svar
30
· Visningar
4 213
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Hästnyheter V75-vinnaren Countess Face stängdes av från tävling i tre veckor. Anledningen: Misstänkt hudsjukdom. Nu kommer domen mot Adrian...
Svar
0
· Visningar
275
Senast: Gunnar
·
Lantbruksdjur En kollega stövlade in på vårt kontor häromdagen och utbrast: "Hur mycket bajsar en höna?" Vi blev något förvånade, och började med...
2
Svar
21
· Visningar
3 523
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp