Rätt att ta del av nya löneavtalet

Sparvoga

Trådstartare
Någon här som kan säga om man som medlem i facket har rätt till att ta del av det nya löneavtalet? är medlem och heltidsanställd sen flera år
 
Sv: Rätt att ta del av nya löneavtalet

Någon här som kan säga om man som medlem i facket har rätt till att ta del av det nya löneavtalet? är medlem och heltidsanställd sen flera år

Inom mitt område ( Unionen) har man rätt att ta del av de centrala löneavtal dvs dom avtal som facket förhandlat fram med arbetsgivarorganisationerna. På vår arbetsplats har vi också rätt att få info om vilka lönepotter våra fackliga ombud på arbetsplatsen har förhandlat fram med företaget förutom det som finns i centrala avtalet. Dock har vi naturligtvis inte rätt att ta del av vad varje individ fått i löneökning.

Vet inte om det var någon hjälp till dig eller om jag tolkade din fråga rätt? :)
 
Senast ändrad:
Sv: Rätt att ta del av nya löneavtalet

Självklart har du rätt att få tillgång till alla avtal som gäller dig.

Om inte facket lokalt kan ge dig en kopia så maila facket centralt och be att få en digital kopia, eller kanske en länk för avtalen brukar finnas på fackens hemsidor (kanske bakom inloggning).
 

Liknande trådar

Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
382
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
84
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
794
Senast: Bison
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 217
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp