Rätt att ta del av nya löneavtalet

Sparvoga

Trådstartare
Någon här som kan säga om man som medlem i facket har rätt till att ta del av det nya löneavtalet? är medlem och heltidsanställd sen flera år
 
Sv: Rätt att ta del av nya löneavtalet

Någon här som kan säga om man som medlem i facket har rätt till att ta del av det nya löneavtalet? är medlem och heltidsanställd sen flera år

Inom mitt område ( Unionen) har man rätt att ta del av de centrala löneavtal dvs dom avtal som facket förhandlat fram med arbetsgivarorganisationerna. På vår arbetsplats har vi också rätt att få info om vilka lönepotter våra fackliga ombud på arbetsplatsen har förhandlat fram med företaget förutom det som finns i centrala avtalet. Dock har vi naturligtvis inte rätt att ta del av vad varje individ fått i löneökning.

Vet inte om det var någon hjälp till dig eller om jag tolkade din fråga rätt? :)
 
Senast ändrad:
Sv: Rätt att ta del av nya löneavtalet

Självklart har du rätt att få tillgång till alla avtal som gäller dig.

Om inte facket lokalt kan ge dig en kopia så maila facket centralt och be att få en digital kopia, eller kanske en länk för avtalen brukar finnas på fackens hemsidor (kanske bakom inloggning).
 

Liknande trådar

Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 217
Senast: Bison
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 700
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 996
  • Artikel
Hästnyheter Förbundskaptenen Henrik Ankarcrona ville skola in nya hästar och ge en lovande ryttare viktig erfarenhet. Han fick ett guld till. Precis...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp