Bukefalos 28 år!

Rätt sittben från marken

A

Alpin87

Ja, precis som rubriken lyder, hur ser du från marken om någon sitter på rätt sittben?

Det är ju så otroligt självklart när man sitter på hästen men inte från marken ;)
 
Sv: Rätt sittben från marken

det är bara att kolla ytter benet och om ryttaren sitter ner på det.. är igentligen inte svårt alls;)
 
Sv: Rätt sittben från marken

Alltså när hästen sätter ner sitt ytterben så ska ryttaren också sitta ner?
 
Sv: Rätt sittben från marken

Precis, ryttaren ska sätta sig när yttre fram och inner bak sätts ner!
 
Sv: Rätt sittben från marken

jag e precis tvärtom, skitenkely när man inte sitter på - hel kenpigt när man försöker få till det själv :p
 
Sv: Rätt sittben från marken

Ytter fram + inner bak i marken = nersittning
 
Sv: Rätt sittben från marken

Håller med de andra. Tycker själv det är enkelt att se.
 
Sv: Rätt sittben från marken

Första gångerna när jag skulle lära mig se det låtsades jag att jag red i samma takt som hästens ryttare och red lätt. Då kunde jag se om h*n satt på rätt sittben. Men man ser lite löjlig ut när man gör så :o
 
Sv: Rätt sittben från marken

haha det var en ny variant ;)
 

Liknande trådar

Träning Jag skulle vilja lära mig mer om att arbeta min häst från marken med tömkörning. Frågan är, hur mycket av detta kan man lära sig via...
Svar
15
· Visningar
944
Senast: EZMK
·
Ridning Hej! Jag är ny här så vet inte om det är rätt underkategori. Men till min fråga/mitt problem. Jag har otroligt dålig balans, jag...
Svar
7
· Visningar
706
Senast: Elo
·
Skola & Jobb Ja, som rubriken lyder. Är det viktigt för er chef och hens chef hur ni mår?
2 3 4
Svar
75
· Visningar
3 412
Senast: Gnist
·
Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
528
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp