Rävskabb på hund

Rotterö

Trådstartare
Min mammas schäfer hane har nu för 2 gången fått rävskabb.
Hur länge smittar det?
Vi skulle upp till dom på midsommar. jag vill inte att min Rottwailer tik 10 år att hon ska få det.
Snälla någon som vet :confused:
 
börja ge spruta nu, och sen andre sprutan så är det ju över snart. Vet ej när det slutar smitta dock.
 
Men om ni ska spruta, kolla så att dte är helt säkert att hunden tål sprutan!! min kompis hund fick skabb när dom va på semester å då gav hennes moster hunden spruta, den blev helt förstörd den hunden..den hade bara ett jakt prov kavr för att bli champion, men dom chanserna förstördes totalt av sprutan. (Det va en flat coated retriver)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 296
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej, jag har fött upp tre valpar, en tik och två hanar. Den ena hanen bor kvar absolut inga problem, tiken bor hos min mamma. Problemet...
Svar
6
· Visningar
1 045
Senast: Jedima
·
Hundhälsa Ni som ger Librela-injektioner, när märkte ni skillnad? Efter första injektionen? Efter andra injektionen? Eller inte alls? Min...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 788
Senast: Ebansson
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 603
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp