Bukefalos 28 år!

Väcker tråden.

Min vovva behandlas nu med stronghold mot noskvalster, fått två doser. Hennes bästa kompishund får samma medicin nu men mot rävskabb, fått en dos. Kan de smitta varandra eller kan man låta dem träffas?
 
Väcker tråden.

Min vovva behandlas nu med stronghold mot noskvalster, fått två doser. Hennes bästa kompishund får samma medicin nu men mot rävskabb, fått en dos. Kan de smitta varandra eller kan man låta dem träffas?

Så ena har (haft) rävskabb och andra noskvalster? Jag själv skulle nog vänta med att låta hundarna träffas tills båda var färdigbehandlade, för säkerhets skull!
 
Så ena har (haft) rävskabb och andra noskvalster? Jag själv skulle nog vänta med att låta hundarna träffas tills båda var färdigbehandlade, för säkerhets skull!

Japp en fått diagnos rävskabb o min får medicin för noskvalster. De är samma medicin o samma dosering de får...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 119
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 165
Senast: WildWilma
·
Relationer Hej buke, Behöver lite input och någon att bolla med. Bakgrund: Min pappa fick beskedet spridd prostatacancer för drygt 1,5 år sedan...
2
Svar
32
· Visningar
3 066
Senast: Kilauea
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp