malin_a

Trådstartare
Min hund kom igår i slagsmål med en räv. Hemma, invid ett uthus så hunden sprang alltså inte lös någonstans då den används till jakt och eftersök och alltid är kopplad och enbart lös i trädgården. Tilläggas att trädgården är inhägnad men att grinden står öppen ( när hunden är inne)ibland för att underlätta transporter.
Räven var såklart skabbangripen.:eek:
Jag har gett Simparica, hade det hemma så jag undrar är det bra eller finns bättre preparat?

Hunden har kliat sig massor inatt, är det för det kan skvätta över kvalster? eller bor de bara under huden ?
 
Min hund kom igår i slagsmål med en räv. Hemma, invid ett uthus så hunden sprang alltså inte lös någonstans då den används till jakt och eftersök och alltid är kopplad och enbart lös i trädgården. Tilläggas att trädgården är inhägnad men att grinden står öppen ( när hunden är inne)ibland för att underlätta transporter.
Räven var såklart skabbangripen.:eek:
Jag har gett Simparica, hade det hemma så jag undrar är det bra eller finns bättre preparat?

Hunden har kliat sig massor inatt, är det för det kan skvätta över kvalster? eller bor de bara under huden ?
Det beror nog på hur nära din hund var och hur sjuk räven är. Jag hade schamponerat hunden och tvättat alla plädar plus städat. Sen hade jag rådfrågat veterinären.

Bra om du kan meddela aktuellt jaktlag så räven kan avlivas.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund är 7,5 år, blandras Jack Russel/Dansk-svenskgårdshund. Väger ca 16 kg och är ca 37 cm hög så stor för de raser som är i honom...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 969
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Vi har tre hundar i våran familj en tik och två hanar (kastrerade). Båda hanarna är stora blandraser, den ena är 7 år i år och den andra...
Svar
5
· Visningar
2 130
Senast: Jeeves
·
Övr. Hund Finns väl fler än jag som bor på landet? Hur hålls era och grannarnas hundar? Mina hundar kan inte gå lösa så de finns antingen på den...
Svar
5
· Visningar
1 142
Senast: zally
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp