Bukefalos 28 år!

JustMe

Trådstartare
Min hund har fått rävskabb... :( Men han har varit hos vetrinären så han mår bra och kliar sig inte längre. Vi glömde fråga vetrinären hur länge han ska hållas ifrån andra hundar efter påbörjad behandling (omeprazol arrow). Är det någon som vet?? :confused:
 
Sv: Rävskabb

Vi fråga vet. angånde min hund som också har rävskabb.
Enligt honom smittar inte den skabben hon har mellan hundar, utan bara från räv till hund.
 
Sv: Rävskabb

Men det var den inforamationen vi fick av vet. Vi frågade och han sa att det fanns olika sorter.
Och den vår hund hade smitade inte mellan hundar.
 
Sv: Rävskabb

Men det smittar inte så lätt iaf..
När min hade det så umgicks hon dagligen (på jobbet) med tre andra hundar!
Min hade våtexem sommaren före så jag gick å trodde att det var detta hon fått denna ggn med, när det konstaterades att det var skabb så fick jag info. att det inte var någon fara att låta hundar träffas men inte låta dom ex. sova i varandras bäddar!
 
Sv: Rävskabb

Vad tråkigt, här springer det en skabbräv också.
Hoppas verkligen vi slipper detta.:crazy:
 
Sv: Rävskabb

våra hundar hade rävskabb, båda två alltså. först fick den ena, sen den andre. dem hade inegn kontakt med andra hundar så länge dem behandlades. detta var dock för ngr år sedan så jag minns inte hur länge. men lite OT, vrf får han omeprazol arrow? de äter ju ja för min magkatarr.. vi behandlade våra hundar med ngt starkt schampoo.

lycka till :)
 
Sv: Rävskabb

min hund lyckades då smitta en annan hund på nolltid, så för honom gick det lätt. det kan t o m smitta katter. min tik här hemma hade scalibor och det verkade som om det gav ett bra skydd, men alla djuren behandlades med advocate. det finns inga regler någonstans för hur länge hunden ska hållas isolerad och medlet finns inte med i dopingregistret, men efter en vecka-tio dagar ska det vara helt säkert.
 
Sv: Rävskabb

Våran vet sa att det smittade mellan hundar. Nej ingen magsår medicin till hunden. Vi fick medicin mot skabbdjuren och kortisontabletter som minskade obehaget. Men nu efterbehandlingen mår han jätte bra igen!! :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge smittar det? Att dom inte ska träffa andra hundar förstår jag, men om jag förstått det rätt så smittar det om hon springer...
Svar
3
· Visningar
407
Senast: movi
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 515
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 770
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp