Nej jag vet.. men dyrare än vanliga bondkatter!

Och jag tror kusin jess fatta att jag skämta me henne! :smirk:
 
Jag har två raggsockor här hemma! :) (Hannen är på min användarbild) Jag ska även avla på dessa två.
Underbara katter, helgosiga och urmysiga!
Prise ligger väl en aning högre än den "genomsnittliga" raskatten, pga att rasen fortfarande inte är så stor, och man får fortfarande importera avelsdjur.
Det kostar ca 4500-8000 för en ragdoll. En feltecknad bicolor eller mitted tex kan man få för lite billigare, kanske 4500-5000 kr, medan en som håller för utställning/avel förstås ligger dyrare i priset. Men den del uppfödare gör ingen skillnad, utan säljer alla sina katter för samma summa.

Gå in på min hemsida så kan du läsa mer om mina katter och om ragdollen.
 
Läste på en Bengal-uppfödares hemsida om denna otroligt vackra ras. Bengalerna alltså :smirk: Hon tog 6000:- för en som enbart höll sällskapskvalitet, 8000:- för en som kanske skulle kunna ta nån titel och 14000:- för en som hade möjligheter att gå långt. Dubbelt så dyrt som Britterna !! :eek: (Britterna är förövrigt också påväg upp i pris)
 
Den som vi eventuellt ska köpa är feltecknad, men det har inte sån stor betydelse för oss, då vi inte är så intresserade av att ha den som utställningskatt eller avelskatt, dom verkar ju sannerligen väldigt trevliga :)
 
De är de verkligen! :love: Vartifrån är den ni kikat på? Och vad är det för variant? Bicolor eller? Tycker personligen att brun bicolor är den snyggaste varianten!
 
Japp, dom är inte billiga, dom små skönheterna! (Bengalerna alltså) Uppfödaren till Chivas hade ju sådana också. SÅÅ snygga! :d :love: Speciellt en snöleopardtecknad! :love:
Varför håller priserna på att stiga på britterna?
 
Ingen aning varför priserna stiger, men dom flesta ligger på 5000:- och uppåt beroende på färg oftast. Vågar inte ens tänka på vad den lilla h 03:an som föddes för några veckor sen skulle kostat om den var till salu.
 
Får jag fråga, vad hade du tänkt ta för priser på dina kattungar i din uppfödning? Hade du satt olika priser beoende på färg, kvalitet osv?

Själv är jag lite osäker. Det jag har att rätta mig efter är ju priserna som min uppfödare tog ut, sen kommer ju jag förmodligen få bicloravkommor, och om någon av dem blir felecknade så kommer jag nog sälja dem till reducerat pris, men annars kommer jag nog ta samma för alla. Dvs inte försöka lista ut vilken som kommer kunna gå bäst på utställning osv, det känns inte som att jag har erfaranhet nog att bedöma sånt på en liten kattunge...
 
Jag tänker ta samma för alla färger och utseende, men kommer också att lägga avelsförbud på alla som har sånna defekter och då förstås ta mindre för dessa.
Hade jag fått en h 03:a så hade hon varit till salu, men för mycke pnegar dock, eftersom dom inte fanns då. På den parningen jag planerar du, kan jag ju inte få paddor. Lite roligt är att han kallas för Chivas den lila hanen :D
 
Jag vet! Väldigt fint namn, måste jag säga. :smirk:

En feltecknad bicolor skulle inte jag sätta avelsförbud på, för även om de inte går att ställa ut så kan de ju fortfarande ge rätt tecknade avkommor.
 
Nej, jag skulle inte sätta avelsförbud på en Brittbebis med för lite vitt heller. Dock på svansknick och andra sånna defekter som är direkt förbud att avla på.
 
Jag har ragdolls... 2 st hanar...... och rekommenderar dem varmt!! Du kommer inte ångra dig! Underbar ras! :) :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
425
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
36
· Visningar
2 019
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 642
Senast: Sel
·
Övr. Katt Nån som har huskatt Ragchilla 😻(Ragdoll/Chinchilla perser) katt och kan berätta lite om deras lynne, arbete med pälsen osv? Och om den...
Svar
14
· Visningar
2 317
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp