Raka hästen nu?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Amia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 859
A

Amia

Det e väl på tok försent? Där jag praktiserar (en ridskola) har jag fått raka hästarna för att de tycker det e så jobbigt när hästarna fäller...

:eek:Det där lät inte klokt tycker jag..
Skulle dom väl tänkt på när dom satte päls i höstas :confused:
man rakar ju för att underlätta för hästen.inte för människan :)

precis.. var inet kul att raka de då det kan försöra pälsen.. de håller lixom på att fälla massvis nu..

Det förstör inte pälsen att raka när hästen fäller utan det förstör klippmaskinens skär!!

Säkert???
Är det så???
Har också hört att det är pälsen det förstör... (den nya som håller på att sättas alltså)

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 045
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
941
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Mary_Oh
·
Hästvård Undrar om någon vill o orkar dela med sig av sina erfarenheter av att få ut hästens livförsäkring om den varit tvungen att avlivas akut... 2
Svar
20
· Visningar
1 309
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 39
  • GVFÖ 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur