rakade ben

Sv: rakade ben

KL och kanske lite OT...

Ni som använder epilator, funkar det även under armarna och vid bikinilinjen? Eller gör det :devil:-ont? Jag menar benen har ju en annan smärt-tröskel...:D
 
Sv: rakade ben

Under armarna gör det ont tycker jag. Jag blir också sårig där, huden verkar väldigt känslig. Jag kan inte raka mig på benen, har kliande stubb efter 12 h.
 
Sv: rakade ben

kl

Ni som gillar epilator... Jag har en som jag använt ett tiotal gånger. Smärtan är inget problem (som lite myggbett),men blir så ful på benen efter ett tag då håren inte växer igenom huden utan under.

Peelar, smörjer och håller på utan effekt.


Några tips?
 
Sv: rakade ben

KL och kanske lite OT...

Ni som använder epilator, funkar det även under armarna och vid bikinilinjen? Eller gör det :devil:-ont? Jag menar benen har ju en annan smärt-tröskel...:D

Har inte vågat testa. Jag är rädd att huden liksom dras i epilatorn (varför vet jag inte :-D) så jag gör bara benen med den och vaxar resten. Vaxa funkar skitbra tycker jag.
 
Sv: rakade ben

KL och kanske lite OT...

Ni som använder epilator, funkar det även under armarna och vid bikinilinjen? Eller gör det :devil:-ont? Jag menar benen har ju en annan smärt-tröskel...:D

Epilerar bara benen!

Provade att vaxa i ljumsken en gång, och lyckades liksom få huden att "separera" från underlaget med ett grymt blåmärke och ohygglig smärta som följd. Så jag vågar inte alls dra loss hår från något annat ställe än benen, då rakar jag hellre.
 
Sv: rakade ben

Epilerar bara benen!

Provade att vaxa i ljumsken en gång, och lyckades liksom få huden att "separera" från underlaget med ett grymt blåmärke och ohygglig smärta som följd. Så jag vågar inte alls dra loss hår från något annat ställe än benen, då rakar jag hellre.

Provade de en gång jag med med samma ohyggliga resultat...

Måste dock få göra lite reklam...

Hårborttagning med Body Sugaring, eller kroppssockring. Avsevärt mindre smärta än vid ex. vaxning, men med mycket mer effektivt resultat!
Inga fler inåtväxande hårstrån, Inga fler brutna hårstrån, för alla hudtyper och alla hårtyper.

Och jag skojjar inte... Gjorde en :o brasiliansk (redan första gången jag provade) kändes ung som när man vaxar benen. Kommer definitivt göra det igen (när jag får råd) och då på fler ställen då jag verkligen inte gillar rakning (annat än möjligtvis under armarna)

Hade inte ens en tillstymmelse till "finne" efter heller... Märkte knappt håret när det växte ut ... Som sagt kan inte nog berätta hur "nöjd" jag blev ;)

:o det låter sååååå fel när man "skryter" om "kroppsvård" ;)
 
Sv: rakade ben

Jag epilerar ben, armar och armhålor.
I mitt tycke gör nog benen ondast faktiskt. Under armarna är det ju mer grövre hår och då upplever jag inte alls smärtan på samma sätt, dock gör det ju givetvis ondare ju längre håren är eftersom fler hårstrån åker in i epilatorn samtidigt. Jag försöker sträcka på huden så gott det går bara :)
 
Sv: rakade ben

tips på hur jag håller mina ben blodfria? har testat olika krämer och vaxning, men tycker att rakning funkar bäst så vill därför ha tips om det
Ibland är det värt att investera lite i sig själv och köra IPL eller annan laser.

Jag har kört IPL på hela bikinilinjen och är numer helt len och fin. Inga hår alls där inte.

Håller på att ta bort håret under armarna också (axillerna) och jag har gjort 3 st behandlingar där och nu växer det kanske 10% av vad det växte innan. Ett par till så är jag helt hårfri där också.

Benen kommer jag göra den dagen jag tycker att jag har råd med det. Än så länge vaxar jag och sen kompletterar jag med hyvel när det behövs.
 
Sv: rakade ben

Det kliar och man tar det man har i handen och kliar med, helt enkelt.. Råkat göra det två gånger :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan tonåren velat ha på mig bikini med "vanlig" skärning när jag badar, men känner mig inte bekväm med synligt hår utanför...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 995
Senast: Gandalf
·
Hästvård Hej! Har kanske en något onödig fråga.. Min D ponny och jag har precis bytit stall, 1 Januari. Skulle då duscha av hennes fötter. I...
Svar
18
· Visningar
1 329
Äldre Ni som brukar vaxa er hur länge håller det innan ni måste göra de igen? Jag har en otrolig hårväxt.. och ju mer jag rakar ju mer hår...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: Lyrisk
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 263
Senast: snajl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp