Bukefalos 28 år!

Rakapparat för ben

MissFideli

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en ny rakapparat till benen, den jag har är över 20 år. Men jag undrar, min lämnar stubb. Den kan alltså inte raka närmare än att den lämnar 2-3 mm av strået.
Är det så med dagens med?
 
Det bästa är väl rakhyvlar? Jag har aldrig ens provat rakapparat, började med hyvlar och har fortsatt med det. (I ansiktet mest).
Förlåt att jag inte har svar på din fråga. :bag:

Har inte hittat nån hyvel som inte ger mig röda prickar och ont vid andra rakningen.
 
Det blir ju aldrig lika nära som hyvel, men jag upplever att nyare rakapparater kommer närmare än de gjorde förr åtminstone.
Jag har en Braun Silkepil av enklare modell (batteridriven, jag kör den på uppladdningsbara ikea-batterier så slipper jag ta med sladd till rakapparaten när jag reser) och när jag kör den i "benläge" rakar den så nära att man inte ser stubben trots mörka hår och pappersvit hud. Det blir ju stubb fortare än med hyvel, men å andra sidan är trasig hud inte heller så nice.
 
Det blir ju aldrig lika nära som hyvel, men jag upplever att nyare rakapparater kommer närmare än de gjorde förr åtminstone.
Jag har en Braun Silkepil av enklare modell (batteridriven, jag kör den på uppladdningsbara ikea-batterier så slipper jag ta med sladd till rakapparaten när jag reser) och när jag kör den i "benläge" rakar den så nära att man inte ser stubben trots mörka hår och pappersvit hud. Det blir ju stubb fortare än med hyvel, men å andra sidan är trasig hud inte heller så nice.

Jag får stubb inom 24 h med hyvel, så det lär skilja högst marginellt 😅
Men bra, då är nyare mer närgångna. Till och med funderat på om man kan använda rakapparat för skägg 🙃
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Köpte en rakapparat till benen, men den lämnar rätt mycket stubb. De drar också iväg ordentligt prismässigt, så jag funderar på det går...
Svar
13
· Visningar
484
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
637
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Min nuvarande rakapparat som jag använder främst till ben och bikinilinjen tar liksom inte bort allt. På benen är det nästan alltid små...
Svar
12
· Visningar
832
Senast: Lillefrun
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
786
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp