Bästa rakapparat

Lillefrun

Trådstartare
Min nuvarande rakapparat som jag använder främst till ben och bikinilinjen tar liksom inte bort allt. På benen är det nästan alltid små strån kvar. Jag har eksemhud och ofta när jag rakar med rakhyvel får jag eksem och klåda. Provade nyss att raka för första gången på många år och smörja in rikligt med salva efter. Väntar på att se hur mycket det blir med klåda och eksem men det kliar redan lite och prickar har börjat komma, får se hur det utvecklar sig. Ska smörja in en gång till.

Men jag vill ha en ny rakapparat, är det någon som har tips på en bra? Och bekväm, även om jag med väldigt god marginal är normalviktig nu för tiden har jag konstigt nog alltid beniga och utstickande smalben och knotiga knän och det är verkligen inte bekvämt att köra med en apparat över benen. Jag har en Braun till hundarna som tar bort det allra sista av pälsen och dens rakhuvud är rörligt och med mjuka ytor som inte känns när jag provat den men skulle vilja ha en egen och funderar på om det finns någon liknande för kvinnor och ben och bikinilinje som är mjuk men tar bort nästan allt?
 
Provade nyss att raka för första gången på många år och smörja in rikligt med salva efter. Väntar på att se hur mycket det blir med klåda och eksem men det kliar redan lite och prickar har börjat komma, får se hur det utvecklar sig. Ska smörja in en gång till.
Jag har aldrig använt rakapparat men ang. det ovan: jag måste undvika att smörja ett dygn efter rakning. Allt jag testat gör det värre.
 
Jag har denna Philips. Batteridriven, vattentät.
1660932078110.png
 
Jag hittade en apparat som ska följa konturerna på kroppen och hoppas den är bra. Har sår på smalbenen efter rakapparaten och rakhyvlar för att skelettet liksom ligger så ytligt och benigt på mig. Lite konstigt problem kanske.
 
Jag har aldrig använt rakapparat men ang. det ovan: jag måste undvika att smörja ett dygn efter rakning. Allt jag testat gör det värre.
Aha, vad skumt. Jag måste smörja direkt och flera gånger och sen eventuellt med aloe Vera för klådan. Vad smörjer du med ?
 
Jag hittade en apparat som ska följa konturerna på kroppen och hoppas den är bra. Har sår på smalbenen efter rakapparaten och rakhyvlar för att skelettet liksom ligger så ytligt och benigt på mig. Lite konstigt problem kanske.
Vilken modell blev det?
Jag har försökt hitta förut, och tycker det är hopplöst att hitta en vettig som håller 🙈.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Tillhör egentligen ÄU, men vänder mig hit med tanken att här borde finnas mer erfarenhet ;) Rubriken säger väl egentligen allt, hur...
2 3
Svar
44
· Visningar
67 196
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp