Rakjustera i word

Russis

Trådstartare
Om man vill "rakjustera" (inte säker på ordvalet) en hel text i word, hur gör man då? Jag har bara ikoner om att vänster- och högerjustera samt centrera texten.

Med rakjustera menar jag att texten ska bli rak även på högersidan.
 
Sv: Rakjustera i word

Hm, har du Word på engelska eller svenska?
Välj:
Format -> Stycke -> tabben Indrag och avstånd. I den översta drop-down-listen väljer du Justering: Marginaljusterad.

På engelska brukar det heta Justify :)

Det fungerar ganska bra i smala spalter, som i tidningar, men annars blir det mest jobbigt att läsa eftersom det vågräta mellanrummet mellan orden varierar.
 
Senast ändrad:
Sv: Rakjustera i word

Tusen tack! :bow: Har letat och letat men inte kunnat hitta det.

Ja, jag tycker också det blir jobbigt att läsa en sådan text och det är nog därför jag aldrig lärt mig hur man gör. Men det är en uppsats och jag fick order om att det skulle marginaljusteras. Nu kärde jag mig det rätta ordet också. :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
306
Senast: Myrten
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
678
Senast: AraSlei
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 255
Senast: Klara
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp