Rakryggad schäfer till avel?

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare Spirusvirus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 6 865
Sv: Rakryggad schäfer till avel?

Jag är inte ny i det här med "avel". Jag har växt upp med Flatcoated retriever, tagit hand om valparna från första början och vet mycket väl vilket jobb det är med valpar och avel. Vad jag menar med att jag är ny i det här är att hitta en rakryggad schäfer (det är inte så lätt)
Jag bad inte om annat än tips vars man kan söka efter en hane till min tik.
Ni som svarat på helt andra saker kan ju sluta lägga sig i, eftersom att ni inte har någon aning om hur allt ligger till. Jag är mycket hundkunnig och har massvis med stöd runtomkring. Tänkte bara testa och se om någon vänlig själ kunde hjälpa mig i att finna en hane, somsagt.

Min tik är frisk, mycket arbetsvillig och jag har många som vill köpa valp av henne. Jag har tid och pengar att ta EN valpkull på henne. Dessutom är det bara bra för en tik att få en valpkull utifall man inte steriliserar henne. Förövrigt anser jag att blandraser i många fall kan bli mycket friskare och bättre individer, utifall man avlar rätt.

En fråga ! Varför i hela världen skulle det vara BRA för en tik att få en kull valpar :confused::confused:
Om du har den kunskapen du säger så bord edu ju veta att det spelar ingen roll om en tik får valpar eller ej för hennes välbefinnande !!
Det är mycket bättre att kastrera så slipper man hormon relaterade problem senare på tiken !
Detta kan dom få trots valpkullar !!!!

Jag säger som alla andra ! Ha kul med din hund , Men snälla inga valpar , Ta en blick på blocket det kryllar av blandisar , dessutom finns det INGA vetenskapliga belägg för att en blandis är friskare än renrasig hund,

Sen en fråga till , Om du nu är så kunning så antar jag att din hund är kollad för eventulla höftledsfel .armbågsfel och vad nu din hunds raser har för sjukdommar

Tesora

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
16 158
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 938
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 390
Senast: Johanna1988
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
16 447
Senast: Raderad medlem 148099
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka