Rakt Baucher-bett,

viktoriaeriksson

Trådstartare
Är det någon som vet om raka baucher bett är tillåtna att tävla med på hopptävling i Sverige, och är det någon som vet om dom över huvudtaget finns i Sverige, jag efterlyser inte något butiksnamn men jag har bara sett sånna bett utomlands och jag undrar som sagt om dom är tillåtna i sverige?? :confused:

Som tidigare skrev så är det ju fri betsling på storhäst i hoppning i sverige och ett rakt baucher är ju bland de snällaste betten man kan hitta då det både är så stabilt så det vore väldigt underligt om man inte fick använda det i mitt tycke :D

Och för att undvika missuppfattningar när det kommer till snälla vs. skarpa bett så är ju inte bettet skarpare än handen som håller i tygeln men i ren mekanisk styrka så är ju baucher i regel stabila och trevliga bett.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
724
Senast: Myzan87
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 718
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 820
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna... 2 3
Svar
57
· Visningar
13 301
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka