A
Aeternum
Sv: Rakt/delat
Med vad är de där för ringar då?
Jag har alltid kallat de där D-ringar
Med vad är de där för ringar då?
Jag har alltid kallat de där D-ringar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
pokara skrev:varför inte rida med hackamore? det gör jag på både min unghäst och min äldre häst, båda trivs jätte bra med det!
pokara skrev:varför inte rida med hackamore? det gör jag på både min unghäst och min äldre häst, båda trivs jätte bra med det!
Myy skrev:Hej!
Jag har en fråga till dig som rider på Hackamore.
Hur fungerar det? Alltså själva mekanismen. Jag har ett "stort" hackamore inget s.k. ponnyhackamore alltså. Och detta hackamore som jag har har ledade skänklar. Har dina/ditt hackamore det också?
Jag har vridit och vänt på mitt hackamore och jag kan liksom inte fatta hur det är tänkt att det skall fungera. När jag tar i tygeln, så att den är sträck, i vilken vinkel skall skänklarna på hackamoret då vara? Mitt ledade hackamore ger inget tryck på nosryggen om jag inte tillåter skänklarna att bli helt raka jämns med tyglarna. Om du förstår vad jag menar.
Kan du, eller någon annan, förklara för mig hur det är tänkt att hackamoret skall fungera och sitta på hästen?
Tack!
_Jasmine_ skrev:Vad tycker ni?
Rakt, tvådela, tredelat?
Vad har ni och varför?