Bukefalos 28 år!

Rakt/lockigt hår

Sv: Rakt/lockigt hår

Jag har hört att den färgen man har på ögonbrynen har man "där nere" Vet inte hur mycket sanning det ligger i det men på dom personerna jag sett näck stämmer det i alla fall :D

Stämmer inte på mig, jag har:

Rakt huvudhår med självfall, "råttbrunt" med lite rött i som blir mörkblont på sommaren. Hade ljusbrun som bebis, linblont som "toddler" och mörkblont som barn.
Kolsvarta ögonbryn och ögonfransar. Född med mörkbruna som mörknade med åldern.
Kroppsbehåring råttbrun, svag böjning.
Busken råttbrun men helt annan kvalitét, stråna är platta som ett riktigt afro men det står typ rakt ut. Blir helt hopplöst om jag låter den växa ut för långt, den går ju liksom inte att platta till....

Konstigt det ser ut när man skriver ner det :P.
 
Sv: Rakt/lockigt hår

Jag har hört att den färgen man har på ögonbrynen har man "där nere" Vet inte hur mycket sanning det ligger i det men på dom personerna jag sett näck stämmer det i alla fall :D

Det stämmer på mig också. Mörka ögonbryn och mörkt hår på andra ställen också. Ljusare på huvudet.

Intressant :D
 
Sv: Rakt/lockigt hår

Haha.
Jag har huvudhår med ostyrigt självfall. Håret på busken står väl typ rätt ut så det blir ihopknycklat, men det har väl säkert en gnutta självfall det också. Mest rakt. :D
Ögonbryn och muff har samma färg, håret är väl från början ljusblondt och numera lite råttfärgar. Håret på armarna är glänsande blont. :D
 
Sv: Rakt/lockigt hår

halvt kl

Alltså helt spikrak buske?

Om jag drar ut mina lockar så blir ju håret dubbelt så långt, har ni med rakt hår där typ 5 cm långt rakt hår?
Ja, jag har lite svårt att föreställa mig rakt hår där. Är väl för inrutad med mitt lockiga. Man blir väl van vid det man ser.

Låter jag det bli så långt så ja, då är det spikrakt. Därav att jag tycker draperi känns som en mer passande beskrivning :P
 
Sv: Rakt/lockigt hår

Jag har hört att den färgen man har på ögonbrynen har man "där nere" Vet inte hur mycket sanning det ligger i det men på dom personerna jag sett näck stämmer det i alla fall :D

Stämmer inte på mig. Mina ögonbryn är ljust bruna. Mitt huvudhår är mörkblont/ljusbrunt (var blond som liten), håret på venusberget är mörkbrunt och på blygdläpparna mörkt blont. Armar och ben har svarta (:mad:) hår. Himla blandning på mig:p
 
Sv: Rakt/lockigt hår

Jag har klart rödare hår där nere än nån annan stans. Ögonbryn/fransar är typ vita. Relativt lockigt där nere, spikrakt på skallen. Under armarna vet jag inte, har aldrig så långt att jag ser.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 804
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 921
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 296
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp