rakt vs. delat Flippanbett?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare attsy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 920
A

attsy

vad är skillnaden? ni som har testad båda reagerade hästarna olika? har ju hört att de delade kan gå av tror ni att det är bättre att köpa ett rakt då? hästen har tidigare ridits på ett tredelat.

Sv: rakt vs. delat Flippanbett?

är det verkligen inegen som har testat båda?

tror att de raka kan var "säkrare" än de delade, förstås. Men sen varierar det ju var hästar trivs med . Har du tidigare ridit på 3delat är det kanske dumt att byta till rakt? om du inte vet att hästen trivs på det. Ett förslag är ju att köpa ett rakt gummi bara , innan. Annars skulle jag överväga att köpa ett annat bett, som passar er , istället bara för att köpa ett flippan för att det är "häftigt" eller så ;)
Lycka till ! :D

Personligen så tycker jag mer om tredelat, men somsagt så har jag ju erfarenhet av att de kan gå av :smirk:. Tycker att det raka bettet kan bli stumt, men han kanske passar på det? Vem vet. bara att prova, tror ju att de är säkrare än det tredelade.

jag köper det inte för att det är häftigt eller så.. ;) haha vet att han trivdes på det innan så. har ett nova bett som han trivs på, emn det rä ju lite böjbart..

mm det är just därför jag överväger att ist för tredelade köpa ett rakt för jag vill ju inte att det ska gå av eller så.. :P

Ja, fast nackdelan kan ju bli att det blir för stumt.

jag har det raka, tycker det funkar jättebra på min iaf.
har inte provat det delade men skulle inte köpa de. har hört flera som haft sånt som gått av :/

Provade ett delat på en träning och köpte sedan ett rakt. Märkte ingen direkt skillnad, men den hästen trivs bra med raka bett.

Bettet funkade bra under en period, men sedan blev det lite för skarpt; hästen ville inte ta stöd på det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla, Efter några år av uppehåll med egen häst pga studier så går jag nu i tankarna att skaffa häst igen någon gång under de... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 508
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: aleeza
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 527
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 650
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka