Rally lydnad *bilder*

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Borboleta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 130
B

Borboleta

Som jag skrev i en tidigare tråd så har jag börjat på en prova på kurs i rally lydnad. Jobbade senast vårt pass var så tränaren var snäll nog att låta mig få en privatlektion idag :bow:

Så lite bilder, är alltså andra gången vi tränar ihop (hunden har tränat vanlig lydnad men det är bara lite och länge sen och jag har *S* tja jag lär mig :angel: )

Först myspaus (fotografen sov första delen av passet *S*)
ChilligFigomatte.jpg

Alla.jpg

Jag sittande, fråga inte var tränaren gör på den nedersta *S*

Så skulle vi träna slalom:
merkoner.jpg

Så här kul kan man ha när vovve är så fokuserad på matte att han kliver rakt över alla koner *S*
haha.jpg

Men vi samlade ihop oss igen och försökte mer (och titta konerna står :banana:)
Slalom.jpg

Killen var jätteduktig som vanligt, han tycker verkligen det är jättekul

Sv: Rally lydnad *bilder*

Han är en portugisisk vattenhund (fast inte rasenligt klippt).... otroligt trevlig hund är han

Senast ändrad av en moderator:

Jäklar vilken koll han har på dig! :idea:

Och det är väl inte bara godiset som lockar va...? ;)

Han ser jättefin ut, du gjorde helt rätt som valde honom. Trevlig hund verkar det vara! :bow:

Jäklar vilken koll han har på dig! :idea:

Och det är väl inte bara godiset som lockar va...? ;)

Han ser jättefin ut, du gjorde helt rätt som valde honom. Trevlig hund verkar det vara! :bow:

Godis?? Va?? neeeej då :angel:

Men han är lättränad oavsett, tycker detär skitkul :D

Vad fint, och vad roligt det ser ut!
Nu gav du mig tips inför morgondagens träning;)

Och vilken fin hund!

Vi hade superkul :D

Förutom att gå slalom mellan konerna gick vi runt dom och minskade för varje varv (först runt alla fyra sen runt tre osv)... kul men gud så snurrig man blir :p

ooooh, rallylydnad!!! :bow: jag tycker verkligen det låter som en sport gjord för mej! (vad ego det lät :smirk:) och nu har vi äntligen fått en tränare till våran lilla klubb, så nu kan man faktiskt gå en kurs. Längtar som en galning till att få prova! :bump:
Vad fin vovve du har förresten :love: Jättesöt!

Det ÄR verkligen jättekul :bump:

Har varit på träöning idagmen det blev en lugn träning för det var alldeles för varmt.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 599
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Mitt första inlägg här på många år, nytt användarnamn. Läser i vanliga fall nästan dagligen här på forumet men postar aldrig något...
Svar
3
· Visningar
2 384
Senast: Lona
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 690
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Jag måste bara få skriva av mig om min helt överväldigande arbetsupplevelse med Frodo idag. För er som inte är bekanta med mig och mina...
Svar
11
· Visningar
1 259
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka