RAM-minne, nytt grafikkort, hjälp?

Riley

Trådstartare
Jag har börjat tröttna lite på att "alla" spel på den här datorn är otroligt sega pga. något med grafikkortet, och nu när Call of Duty 5 är på gång inser jag att jag måste göra något åt det här problemet. Frågan är just vad jag ska göra?

Har gjort tester på Can you run it? med alla spel som inte fungerat felfritt, och enligt resultaten är det "Video RAM" som inte räcker till. Så, ja. Ska jag köpa ett helt nytt grafikkort eller går det att enbart lägga till mer RAM-minne? Är inte så haj på sådant här.

Och när jag ändå är inne på COD5: Duger min dators CPU-grejer till att köra spelet (systemkrav) så länge jag fixar grafikkortet, eller måste jag köpa nytt av de övriga grejerna också?

COd.jpg

Sv: RAM-minne, nytt grafikkort, hjälp?

montera i 1gb minne till, om du kan, och pula runt i bios och se om du kan öka grafikminnet. mycket mer än så tvivlar jag på att du kan göra. visst, det GÅR att byta grafikkort, men frågan är om resten av den bärbara klara det, strömförbrukning, värmeutveckling etc.

Det här med värmen, det är inget som går att avhjälpa med en extra fläkt?
Jag har sett någon form av kylplattor även om jag inte har en aning om på vilket sätt de fungerar.
(Om du nu syftar på en sådan värmeutveckling öht)

Riskerar jag att paja hela datorn om jag är inne och rotar i BIOS och gör något fel?
Tänkte annars om det är säkrast att släpa med burken till närmaste datorbutik och låta dem som kan göra ev. ändringar istället.

nä det gör du inte. möjligtvis om du knappar på memory hole at 16m, det är för gamla dosdatorer har jag för mig, och begränsar allt tillgängligt ramminne till 16mb.

värmeutvecklingen vi pratar om med ett nytt grafikkort går nog inte att avhjälpa med extra fläktar, de datorer jag har arbetat med har haft sk heatpipe kylning, dvs de kräver att grafikprocessorn sitter på ett specifikt ställe och inte avger mer än si och så mycket värme.

Haha, fan det var ju inte det jag ville höra. :D Men ja, då vet jag hur det ligger till. Får köra på mer minne då och se om det går att göra något åt den där... eh, grejen med BIOS. Tack för svar.

det verkar inte vara något grafikkort att hurra för i din dator. tror du behöver 5 stycken såna för o kunna spela COD5. tyvärr. ska du lira sådanna spel ska du nog köpa en stationär, som är lätt att uppdatera. datorer är färskvara. ett halvår så är dom efter.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag konstaterade igår att jag behöver ett nytt grafikkort. Det jag har klarar inte av spelen jag vill spela, det bara laggar. Spelet...
Svar
18
· Visningar
1 147
T
IT & mobiler Hej! Jag spelade Arvet från Rosemond Hill för väldigt länge sen, (världens bästa hästspel måste jag tillägga) och nu har jag fått låten...
Svar
8
· Visningar
3 893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka