Rambo cotton cooler storlekar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare karin5487
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 294
K

karin5487

Hur e dom i stl?
jag har 145 i vanliga täcken till min häst o dom e på gränsen till för stora. Tror ni 140 e lagom?

Sv: Rambo cotton cooler storlekar

MEGASTORA.

Min häst har 140 i Amigo Insulator (för djupt i halsen men ligger ändå bra), 140 i Rhino Wug som sitter perfa, 140 i Rambo California som sitter bra men är lite stort i halsen, 125 i Rambo Net Cooler som sitter bra, 130 i Rambo Cotton Cooler som jag hade bytt till en strl mindre om jag inte köpt det över nätet dvs det är på gränsen till för stort.

Vad bra att jag hittade den här tråden. Har just köpt en Rambo net cooler på nätet i storlek 5,9 och är nu orolig om den passar till ponnyn som brukar ha 135. Vad säger du??
Vad använder du net-coolern till?

Vad brukar ponnyn ha, 6.0? Jag har vant mig av vid att skriva i cm, har ändå bara HW-täcken så deras enheter är lättare.

Jag har 5.9 i net cooler, passar min 156 cm höga rätt tunna connemara som mäter 140 cm från manke till svansrot. Täckena ovan passar fortfarande som beskrivet där.

Har det typ alla resor på sommaren (mot flygfä) och kompletterar med cotton cooler om det behövs "täcke", tex efter träning/lite kyligare osv. Net cooler skyddar bara mot djur och ger lite luft under andra täcken om man lägger något ovanpå.

Passar på att svara jag med :) Nej, 140 blir nog alldeles för stort!

Min ponny som vanligtvis drar 135 i vanliga täcken drar 6.0 (130) i fodrade Amigo och 125 (5.9) i net cooler. Trots detta är det något för stort.

Då tror jag det blir helt perfekt. Ponnyn brukar ha 6,0 i Amigo. Han är 147cm och av lite grövre sort. Tur då att jag köpte "för litet":)

Har också kommit på att man måste köpa ofodrade och coolers i en el två storlekar mindre än vad hästen vanligen har.

Lånar tråden lite och frågar om samma regel gäller för flugtäckena? Funderar på ett Amigo Mio flugtäcke.

Senast ändrad:

Japp, iaf på mina hästar. Har en storlek mindre på deras flugtäcken från hw.

Ja, det har min ponny allafall. Har 6.0 på fodrade och 5.9 på ofodrade.

Har ännu större skillnad på mina... Tetris har 6.6 på utetäckena och 6.0 på coolertäckena! Tror flugtäcket blir ett 6.0 det med.

Tiger har samma i Sweeititch som utetäckena, det är lika mycket för stort som Rambo täckena normalt är (dvs liiite stora i bogen, rhino wug passar honom bäst). Men långt i ryggen! Så hade kanske kunnat vara en storlek mindre även om det inte känns för stort?

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: EZMK
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 449
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka