Rambo fleece

malinsky

Trådstartare
I julklapp fick jag ett Rambotäcke, fleece med hel hals.

Längst upp kan man sätta fast täcket i nackstycke och under halsen så är det dragkedja!!!?

Har inte sett sådana tidigare, enbart med kardborre.. någon som har erfarenheter av detta täcke??

Sv: Rambo fleece

Jag har ingen aning, men min mamma sydde ett fleecetäcke med hög hals till min valack och som knäppe under halsen använde hon sådana där klips som man har på småbarnens overall.
Man fäster ena klipset i ärmen, och det andra i vanten.:idea:

Men fäster man inte högst upp i grimman med kardborrband, så åker det ner, men jag tror det har med fleecen att göra, att det är så mjukt.

Dragkedja låter annars smart!

Nackdelen med HW är att halsarna ofta är för trånga, har fått sy ut en hel del. Deras vita flugtäcke ser nog ut som ditt.

Har ett vitt insektstäcke från HW som det är dragkedja i halsen på. Smidigt och funkar jättebra! Har kännt på fleecetäckena o de är så himla mysiga :)

Halsen ser ut att passa, men så har han inte så mkt hals att skryta med heller. Han fick ett 165, han har 155 normalt.. men å andra sidan kanske det inte gör så mkt då han endast kommer att ha detta efter träning och bad...

Så länge det inte är ett utegångstäcke är det lugnt, alla HW täcken med hals hade ju dragkedja förrut och det var man tvungen att sy om hela tiden.
Dock hajjar jag inte riktigt vilket fleece det är du har...?

Rambo Supreme.. men de jag hittar på nätet är bara med kardborre, inte dragkedja som jag har på min, åsså är det förutom kardborren för att sätta fast vid nacken en dold gjord som är fäst ungefär där manken är.

Invigde den idag :)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 428
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
546
Senast: Fibusen
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 171
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka