RAMBO MICKLEM MULTIBRIDLE, storleks hjälp!

iafia

Trådstartare
Jag ska köpa ett RAMBO MICKLEM MULTIBRIDLE till min unghäst. Hon fyller 3 år i maj iår så hon är inte helt färdigväxt. Hennes mor som jag ägt hade x-full i grimmorna och alla träns var i full men satt på yttersta hålet. Min 3 åring har nu ett full träns, nosgrimman sitter ganska långt in på hålen, alltså ganska small nos än, men huvudet är ganska långt och tror det kanske växer lite till(?).
Har läst att de är något små i storleken, ska jag välja en standard (full) eller till större häst (x-full)?
Måste skicka efter då jag inte bor nära någon återförsäljare och så vill gärna köpa rätt storlek direkt.

Hon är 162 cm nu, blir nog en 168cm så det är ju en "större" häst men efter Tornesch så ganska ädel ändå.

Gud så svårt! Har ni några tips?

Och har ni några erfarenheter på att rida in unghästar på detta träns?:confused:
 
Sv: RAMBO MICKLEM MULTIBRIDLE, storleks hjälp!

Har exakt samma problem med min unghäst! Har tänkt att köpa ett micklem multibridle men han drar cob just nu (f. 2010) och undrar om jag ska köpa cob eller för standard? Han är ca 158cm nu och väldigt ädel! Han har något konkav nosrygg.

Någon som har några bra tips? :bump:
 
Sv: RAMBO MICKLEM MULTIBRIDLE, storleks hjälp!

som jag utläst av det som finns på internet så ska cob passa islandshäst bra... men kanske du har något att jämför med då?
 
Sv: RAMBO MICKLEM MULTIBRIDLE, storleks hjälp!

Det finns ju en hel tråd om det här tränset, läs igenom där...där finns bl.a. vissa mått på de olika delarna av tränset i olika storlekar :)
 
Sv: RAMBO MICKLEM MULTIBRIDLE, storleks hjälp!

Har exakt samma problem med min unghäst! Har tänkt att köpa ett micklem multibridle men han drar cob just nu (f. 2010) och undrar om jag ska köpa cob eller för standard? Han är ca 158cm nu och väldigt ädel! Han har något konkav nosrygg.

Någon som har några bra tips? :bump:

Köp standard. Jag har standard på min som har cob. Kan även ha standardtränset på mina andra som har ponnystorlek.
 
Sv: RAMBO MICKLEM MULTIBRIDLE, storleks hjälp!

Det medföljer inga tyglar till tränset. Endast tävlingsvarianten. Vad har ni för tyglar till det bruna tränset som passar i färg lite skapligt? Är dyons bruna liknande i färg?
 
Sv: RAMBO MICKLEM MULTIBRIDLE, storleks hjälp!

Jag fick prova en kompis träns i stl cob, känns som om standard kanske blir för långt emellan käkremmarna men vill samtidigt få upp det lite till :confused:

Hur tycker ni det sitter? (ni får ursäkta surkärringen bredvid :angel: )

nbkvm_50f13842ddf2b3161357b8f6.jpg


dsc_0446_50f13897ddf2b315cf2013cc.jpg
 
Sv: RAMBO MICKLEM MULTIBRIDLE, storleks hjälp!

jag tycker tränset är litet i storleken, jag köpte först normal/standard till min häst som har full i vanliga fall men det va för litet.. fick hem det större och det sitter bra, får ha det i mitten på remmarna ungefär men kan ha det till båda min hästar (den andra har cob i vanliga fall och kan lätt ha det stora men på hålen längre in)
 
Sv: RAMBO MICKLEM MULTIBRIDLE, storleks hjälp!

Jo det blir nog största storleken till min häst. Hon kommer ju bli ännu lite större.
Någon som har förslag på tyglar till det bruna? Det ingår ju inte så måste ha ett par. Är dyons bruna liknande i färg med rambo? Ser ut som så på bilder men de kan ju vara missvisande.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har funderat på att köpa ett rambo micklem när ekonomin tillåter. Det jag funderar är dock storlekarna, har läst mig till att de är...
2
Svar
33
· Visningar
5 254
Utrustning Hejsan, jag är intresserad av att köpa ett Rambo Micklem Competition Bridle träns och undrar dels om man kan byta pannband, om de även...
Svar
5
· Visningar
5 037
Senast: Matinee
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 337
Senast: Minett
·
Utrustning Suck ,jag har sådan beslutsångest Köpte ett nytt remont träns idag till unghästen , har inte använt remont på evigheter . Tror att...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: kitty79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp