rambo original with leg arches

Sv: rambo original with leg arches

Sitter kanon på plats! Kasar inte eftersom det är ganska högt skuret upp på halsen.

Tycker oxå det, super liksom de andra rambo-täckena.
köpte ett sånt till nya pållen (det tjocka vintertäcket) o det låg verkligen kanon.

Horsewares Rambosortiment har riktigt bra passform och riktigt lite skav = bra kombination. Täcken som hästarna trivs i, och ekonomiskt försvarbara då de håller i längden.
Min absoluta favorit är de täckena som har V-frontknäppning - både smart och ännu bättre passform över bogarna.

jo,jag har redan ett par rambo utetäcken med V-knäppning och dom sitter super men om denna också sitter bra så spelar kanske inte det så stor roll...:p dom får väl inte bogskav av denna knäppningen?

har nästan bestämt mig för rambo wug ist.
Vilket hade ni tagit?:p

har nästan bestämt mig för rambo wug ist.
Vilket hade ni tagit?:p

Jag hade tagit orginal. Wug skaver på manen. Orginal är billigare men lika bra.

Jag köper inga wug längre, har iofs några men ska jag köpa nya blir det ingen eller hel hals. Tycker de sitter komfortablare på hästarna.:idea:

okej,ja jag har hört att det kan skava lite och han har redan ganska tunn man så original blir kanske bäst:)

Jag har både Rambo orginal, rambo original with leg arches och rambo wug.
jag tycker att alla är bra, men favoriten är ju wug med v-knäppning.

Jag har detta täcket i ofodrat och wug i 200g och båda är helt underbart bra! Halvhals är ju bra men mina hästar får lite skav av den,men båda är bra...

okej,får inte dina skav av halvhalsen?:P

Det lär vara olika beroende på vilken häst man har...
Nu har jag iofs inte Rambo utan Rhino wug och det skavde rejält på tjockhalsade hästens man, såpass att det nästan är ett mellanrum i manen på 5-10 cm med bara några strån! :p
Så nu köpte jag ett Rambo original istället och lär få beställa en bogförlängare för passformen vid bogarna istället (vilket också var problem med wug-täcket trots att de ska ge bra frihet för bogarna, men som sagt - lär variera mellan olika hästar!)

Någon som har tips på vart man kan beställa täckestillbehören från HW? Typ täckesförlängare, täckeslim, tvättmedel... Vet att jag har sett det men vet inte var.

okej,det låter som att det blir ett original ändå,han har väldigt lätt för skav annars så.Jag måste vänta lite med att beställa bara,men kan lägga ut bilder när jag har fått det:p

Måste faktiskt tipsa om Rambo California när vi snackar passform: Den har v-frontsknäppningen och normal hals - alltså det bästa av båda världar. 100 gram fyllning i detta täcke är alldeles lagom, håller i princip vintern igenom. Rambo Duo är exakt samma täcke fast med möjligheten att sätta dit ett undertäcke, dock dubbelt så dyrt.

jag har ett halvhals från rambo kommer inte ihåg vilken modell just nu=/ min får inte skav av halvhalsen men han får dock skav av alla andra täcken utan halvhals...

Jag har fullblod som får skav i bogen av alla täcken utom Horseware.
ingen har än så länge fått skav av halvhalsen. ( har varit med om bortskavd man utav halvhalsen på andra täcken )

ja,hade det varit 200g i california hade jag tagit det!Det verkar riktigt bra..

Liknande trådar

Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
292
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 167
Övr. Katt Hur kan min katt kunna klockan? Jag förstår inte :laugh: Katten får sitt torrfoder via en matmaskin. Jag införskaffade den efter att...
Svar
15
· Visningar
1 034
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka