I

Iza

Har fått erbjudande att köpa ett sådant täcke. Tror att det är en äldre modell, dock helt nytt.

Men problemet är att jag inte hittar någon information om just det täcket. Säljaren vet inte om det är vattentätt och jag vill ínte köpa det om jag inte vet säkert att det gör det.

Är det kanske någon här som vet något om detta täcke?
 
vilken färg har det? Har ingen koll på vad de olika modellerna heter, men om du säger färgen så kanske det är något av dem som vi har?
 
Täcket är blått med vita och blå kanter. Ej halvhals och gamla bogknäppningen.
 
Hej!
Jag har för mig att alla gamla HW Rambo utetäcken var gröna med röt/vit kant o gjordar.

Innetäcken däremot var blå o grön bland annat..

Så jag tror att det är ett innetäcke, men det känner ni ju på materialet.
 
Det var svanskappa på detta täcke också. Materialet var lite glansigt men hon som säljer är som sakt inte säker på om det står emot vatten.

Jag tycker också rent spontant att man känner på materialet om det är ett utetäcke. Men hon som säljer vet inte, och hon bor 35 mil från mig så det är ju inte bara att åka och kolla.
 
hmm inga färger jag kände igen. Mina är gröna med röda kantband. Kan inte be henne testa om det är vattentätt då? Häll ett glas vatten på det och se om det går igenom?
 
Hmm, jag minns att Rhino regntäcken som kom ca 99-00 var blå med grönt kantband.
Men tror inte dom fanns i vintermodell utan endast i lite(ofodrade), det var samma år som det lila i Rambo kom.

Har en bekant som säljer Horseware..
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett halvblod som passar perfekt i stl 145 HW Rambo Original med v-knäppning (Supreme fungerar också, i alla fall på äldre...
Svar
11
· Visningar
484
Senast: Lemeie
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
380
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
717
Senast: Litiabelle
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp