Bukefalos 28 år!

Rambo vs Amigo?

MM

Trådstartare
Funderar på att köpa ett Rambo newmarket fleece till hästen.
Han har idag ett Amigo ofodrat regntäcke som sitter som ett smäck på honom och även ett vintertäcke från Amigo som sitter bra.
Alla i stl 115.

Skiljer sig storlekarna på Rambo och Amigo något?
 
Sv: Rambo vs Amigo?

Jag har ett skrittäcke från rambo. Tycker dom är väldigt stora i storleken. Dock är täckena det också. Min har normalt 145 i alla andra täcken, fick köpa 140 i det senaste amigo och det passar perfekt! Slrittäcket är storlek L och det är jätte stort till henne. Dock så är det "hålet" som är rättså stort där så jag vet inte hur fleecetäcket är.
 
Sv: Rambo vs Amigo?

Rambo och Amigo och väldigt lika. Men just NM fleece är ganska smalt fram iom den höga halsskärningen.
Haft Rambo och Amigo till en häst och han kunde inte ha fleecetäcket. De andra har haft Rhino och på dem har fleecet fungerat jättebra.
 
Sv: Rambo vs Amigo?

På mina så sitter iallafall både Amigotäckena och Rambosarna precis lika fantastiskt bra men däremot så köpte jag ett Rhino för några år sedan och det var alldeles för stort i bogarna.
 
Sv: Rambo vs Amigo?

Han är rätt smal framtill. Det är resten av honom som är bredare.
Det ofodrade regntäcket är smalare framtill och sitter jättebra.
Men sen är ju frågan då om man måste ta en stl större bara för att det smiter åt lite mer framtill?

Hööks har förvisso täcket från 125 och uppåt så jag kan ju köpa ett och testa. Annars lämna tillbaka och köpa 115 från någon nätbutik.
 
Sv: Rambo vs Amigo?

Jag köper ett på hööks sen och testar. Passar det så passar det, annars är det bara att beställa en stl mindre från någon annanstans :)

Tycker dom är så snygga och hästen hade varit kung i ett sånt :love:
Det blåvita!
 

Liknande trådar

Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
1 081
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej ni med mer koll än mig! Är på jakt efter ett ca 100g täcke till varmblodstravarn. Mailade S-gård med bilder och fick Rhino som rek...
2
Svar
25
· Visningar
2 941
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 301
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
1 881
Senast: blayenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp