Mina korater fäller något mer än Devons, men väldigt mycket mindre än tex britter.
Andra raser som oftast är i samma klass är tex ocicat och burma. Singapura har jag bara träffat ett fåtal men de har haft samma pälslag som korater. Man ska också komma ihåg att en hel del hänger på individuell pälskvalitet och utfodring.
Korater kräver ingen pälsvård egentligen, men jag tycker alla katter ska vara vana vid bad och borstning ur ren hanteringsaspekt. Det är en extremt social ras som helst vill ha allas uppmärksamhet jämt. Eftersom de är väldigt duktiga problemlösare och därtill atletiska så kan man ha en hel del att göra med dem...

Tycker man om att leka tillsammans, träna trick eller annat aktivt umgänge har man en oerhört underhållande katt som gärna är med på allt. Ger man dem för lite uppmärksamhet och stimulans så har men en högljudd pest som vet hur man skaffar sig egen sysselsättning.
Edit: min uppfattning är att burmor varierar mycket mer i pälslag, förmodligen för att det är en större ras som haft mer spridning i hur avelsprioriteringarna sett ut.